הפלסטינים מברכים

צרפת מאיימת על ישראל: נכיר במדינה הפלסטינית

שר החוץ של צרפת הודיע כי מדינתו תפעל לקיום ועידה בינלאומית לשימור רעיון שתי המדינות. אם המהלך ייכשל, הוא הזהיר, צרפת תכיר במדינה הפלסטינית: "זו המחויבות שלנו" אמר בפריז (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא צרפת פרנסואה הולנד (צילום: שאטרסטוק)

שר החוץ של צרפת לורן פביוס הציב אמש (שישי) אולטימטום לישראל לפיו אם המגעים עם הפלסטינים בדרך לשתי מדינות לא יחודשו, מדינתו תכיר במדינה פלסטינית. הוא הודיע כי מדינתו תפעל לכינוס ועידה בינלאומית בכדי לאפשר את פתרון שתי המדינות. פביוס אמר את הדברים בנאום בפני דיפלומטים בפריז.

"בשבועות הקרובים צרפת תפעל לכינוס ועידה בינלאומית בהשתתפות הצדדים והשותפים המרכזיים על מנת לשמר את פתרון שתי המדינות, ולאפשר את הגשמתו" אמר פביוס והזהיר כי במידה והמהלך ייכשל יהיה על צרפת לעמוד בהתחייבויותיה ו"להכיר במדינה פלסטינית".

"למרבה הצער, בניית ההתנחלויות נמשכת. אל לנו לוותר על פתרון שתי המדינות. זו המחויבות שלנו כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם" הוסיף שר החוץ פביוס.

גורם מדיני ישראלי תקף את צרפת וצוטט ב-ynet כאומר כי "שר החוץ של צרפת אומר מראש שאם יוזמתו תגיע למבוי סתום צרפת תכיר במדינה פלסטינית. אמירה זו מהווה תמריץ לפלסטינים להגיע למבוי סתום. כך לא ניתן לנהל משא ומתן ולא ניתן להשיג שלום".

במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך על המהלך הצרפתי ואמר כי לא ניתן להמשיך במצב הקיים והבהיר כי הוא לא ישוב לשולחן המשא ומתן רק לשם קיום משא ומתן. מנגד, בחמאס דחו את היוזמה ואמרו כי הקריאות לחידוש השיחות לא מקובלות וחסרות תועלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר