בלעדי

הפשרה עם הרפורמים בכותל המערבי: הרבנים הראשיים לא עודכנו

מסמך שהגיע לידי "כיכר השבת" מעלה כי הרבנים הראשיים לישראל כלל לא עודכנו בפשרה עם הרפורמים בכותל המערבי. שלושה שרים יצביעו נגד אך ברבנות מותחים ביקורת: "זה הזמן למשבר" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
לא התייעצו עם הרבנים הראשיים לישראל (יעקב כהן, פלאש 90)

בלעדי: מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט הגיע להסכמה עם הרפורמים ו'נשות הכותל', שעיקרה, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", שהם יקבלו שטח בו יתפללו ויקיימו את הטקסים שלהם.

אלא שביממה האחרונה זוכה ההסכמה הזו ללא מעט ביקורת קשה מצד רבנים חרדים, ששיאה, הצבעתם הצפויה של שרי ש"ס, אריה דרעי ודוד אזולאי, נגד התוכנית בממשלה.

מלבד זאת, באורח תמוה, במהלך כל הדיונים, הגורמים הרשמיים, גם לא ראשי המפלגות החרדיות שהיו מעורבים במשא ומתן, לא פנו לקבל חוות דעת מהרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו - כך עולה מתשובת הרבנים שהגיעה לידי "כיכר השבת".

שר החקלאות אורי אריאל, הבית היהודי, שיגר בסוף השבוע מכתב לרבנים הראשיים בכדי לקבל מהם חוות דעת תורנית לקראת ההצבעה בממשלה.

במסמך ששיגר אריאל לרבנים והגיע לידי "כיכר השבת" הוא כותב: "ביום ראשון יתקיים דיון בממשלה בנושא רחבת הכותל, אבקש לקבל את חוות דעתכם בעניין לפני ישיבת הממשלה".

הרבנים הראשיים השיבו לשר אריאל כי כרגע אין בידם מידע וכי הם לא שותפו במשא ומתן ולכן לא יכולים להביע עמדה כשהם לא מעודכנים בפרטי ההסכם.

יצוין כי בעקבות הודעת הרבנים הראשיים, שר אורי אריאל מתכוון גם כן להצביע נגד ההסכם.

גורם בכיר ברבנות הראשית מותח ביקורת בשיחה עם "כיכר השבת" ואומר כי "לא יתכן שיתעסקו באחד המקומות הכי קדושים ליהודים, המקום הכי קדוש שבו שומרי ההלכה והיהודים בכלל מגיעים להתפלל בו, מקום כה רגיש וסוגיה לא פשוטה, ואף גורם, כולל כולם, לא הגיע לשמוע חוות דעת של המנהיגים הרוחניים".

לדברי הגורם: "יש ביקורת קשה של הרבנים נגד המתווה, השרים החרדים אמרו שיצביעו נגד, נו ו...?, אם לא על עיקרי היהדות, ההכרה ברפורמים והענקת שטח ענק בכותל עבורם, על מה צריך לפתח משבר בממשלה, הצבעה נגד כשיודעים שיש רוב היא סמלית ולא מאבק אמיתי" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר