מתווה הפשרה עם הרפורמים בכותל המערבי

הגר"ש עמאר ל'כיכר השבת': "להתקומם בכל עוז נגד ההסכם"

הממשלה אישרה את 'פשרת הכותל' עם הרפורמים. בשיחה עם "כיכר השבת" קורא הראשל"צ הגר"ש עמאר "להתאחד נגד הסכנה הגדולה" ולהתקומם נגד ההסכם עם "עוכרי ישראל" • האזינו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: כיכר השבת )

הסכם הפרשה מעורר סערה: שעה קלה לאחר אישור הממשלה להקים רחבה משותפת בסמוך לכותל, שם יתפללו גברים לצד נשים, הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יוצא במתקפה נגד המתווה שהושג עם הרפורמים ונשות הכותל, בו הם יקבלו שטח משלהם סמוך לכותל ולראשונה יזכו בהכרה ולמקום תפילה רשמי מטעם המדינה. יצוין כי השרים החרדים ואורי אריאל הצביעו נגד המתווה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר הגר"ש עמאר: "לצערנו כל העניין הזה הוא דבר שיסודו בסטרא אחרא, לא התפילה מעניינת אותן, הן באות ורוצות להפוך סדרי בראשית, גם בבית המקדש היה עזרת כהנים, עזרת גברים ועזרת נשים, גם בכל עדות עם ישראל היו תמיד בתי הכנסת מחולקים, חלק של הגברים וחלק של הנשים, מעולם לא התפללו יחד.

"עד שקמו הרפורמים שהם, אין להם לא תורה, לא תפילה ולא יהדות. הם מוכנים לעמוד ולהתחתן עם גויות עם הכומר, הם הורסים כל חלקה טובה, ה' יחזיר אותם בתשובה, הם מכשילים".

הגר"ש עמאר מתייחס להסכם ואומר: "לצערנו בשם הדמוקרטיה והשוויון נותנים להם כל דבר, הם גם פה התחילו להרוס, חיי הדת היו שקטים אבל מאז שהם התחילו להתערב הם מתערבים בגיור, רואים שזה פרובוקציה, הם רוצים לעקור את התורה".

על אישור הממשלה אומר הראשל"צ: "זה לא טוב חלילה וחס, זה גרוע, זה יום שיחקק לדיראון עולם, זה תחילה של ירידה".

רבה של ירושלים פונה לנציגי הציבור ואומר: "היה ראוי שכל חברי הכנסת החרדים והדתיים, גם מהמפלגות האחרות, צריכים להתקומם בכל עוז. מה מפחדים? מה הפחד הזה? מפני שיש להם כסף באמריקה? אלוק'י כסף לא תעשה לך!".

הגר"ש עמאר מתייחס לחשיפת "כיכר השבת" על כך שהמדינה לא התייעצה בנושא עם הרבנים הראשיים לישראל ואומר כי "זה דבר חמור מאוד, אז, ייעצו לנו כמה עצות והתנגדנו בכל תוקף ולא הסכמנו, וגם היום צריכים להימנע".

"גם היום יש סיכוי למנוע", אומר הגר"ש, "אם נתאחד כל חברי הכנסת וישמעו לרבנים, למועצת הרבנות, לרבני ירושלים, גדולי הדור, חברי מועצת חכמי התורה של הספרדים והאשכנזים, שישמעו ויראו שזה דבר שיש בו סכנה גדולה. הרפורמים מחפשים איפה הם יכולים לנעוץ את ציפורניהם, הם עוכרי ישראל ממש".

רבה של ירושלים מוסיף בשיחה עם "כיכר השבת" ואומר כי "לצערנו הפוליטיקאים למדו שיטה, לא יודע מי התחיל בה, שכל דבר שהורס, גם בנושא הגיור, הם יוצאים ונמנעים או מצביעים נגד, זה לא מספיק, אני לא בקי ולכן אני לא אומר שצריך משבר, אבל צריך לעשות פעולה, לדבר ולשכנע, שיבינו שזה אכפת מאוד, וזה עלול לעשות משבר ואולי זה ישפיע, אני לא עוסק בפוליטיקה ולא יודע את הנעשה, אבל ראוי לעשות כל מה שניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר