שנתיים אחרי אסון ההרעלה: משפחת גרוס תניח אבן פינה לבית כנסת חדש

שנתיים לאחר אסון ההדברה שגבה את חייהן של האחיות יעל ואביגיל גרוס ע"ה ולפציעתם של האחים חיים מיכאל ורפאל יצחק, משפחת גרוס תערוך מעמד הנחת אבן פינה לבית כנסת חדש (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההורים שמעון ומיכל גרוס, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שנתיים לאחר אסון ההדברה שגבה את חייהן של האחיות יעל ואביגיל גרוס ע"ה ולפציעתם של האחים חיים מיכאל ורפאל יצחק, בני משפחת גרוס יערכו במוצ"ש הקרוב מעמד הנחת אבן הפינה לבית הכנסת "חניכי הישיבות" לזכרם בשכונת גבעת מרדכי בירושלים.

לאחר האסון, אושפזו שני האחים במצב קשה מאוד תוך שנשקפת סכנה ממשית לחייהם. עם ישראל עקב בדאגה אחר מצבם ונשא תפילה לשלומם, עד שבחסדי שמים שני האחים החלימו והתאוששו בזה אחר זה ובהמשך אף חזרו לספסל הלימודים בחיידר.

במשפחת גרוס החליטו לערוך את הנחת אבן הפינה במוצאי השבת הקרובה לבית הכנסת "חניכי הישיבות - אהל דוד" ברחוב הלר 10 בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. הנחת אבן הפינה אמורה הייתה להיערך כבר אמש (מוצ"ש) אולם בוטלה בשל מזג האוויר.

משפחת גרוס, שנה אחרי האסון (מתוך "אנשים" באדיבות שידורי קשת וקסטינה תקשורת)

כזכור, במשך שנים נעשה ניסיון לקדם הקצאה של בית כנסת לציבור האברכים בשכונת גבעת מרדכי, ללא הצלחה. בקדנציה הקודמת הוביל את התהליך מי ששימש בשעתו כסגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, אולם בשל התנגדות של תושבים דתיים לאומיים וגורמים נוספים ההליך לא התקדם.

בקדנציה הנוכחית הוביל את ההליך, על פי בקשת ראש העיר ברקת, יו"ר סיעת "יהדות התורה" ומחזיק תיק נכסים ומבני ציבור, אליעזר ראוכברגר. בסופו של דבר, לפני כשנה, הושגה הסכמה על חלוקת השטח המדובר בשכונת גבעת מרדכי, כאשר עבור הציבור החרדי ייבנו שני גני ילדים כשהגג מעליהם יוקצה עבור בית הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר