צפו בנאום הסוער

סגן השר מאיר פרוש במליאה: להשליך את 'נשות הכותל' לשער האשפות, לכלבים

בנאום חריף במליאת הכנסת, תקף ח"כ מאיר פרוש את נשות הכותל ואמר כי "הם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת - בקצה המחנה" (וידאו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת, תמונה ראשית: פלאש 90)

סגן שר החינוך מאיר פרוש (אגודת ישראל) תקף הערב (שני) את ההסכם עם הרפורמים ונשות הכותל לפיה הם יקבלו שטח בסמוך לכותל הדרומי, בו יוכלו להתפלל נשים וגברים יחד.

בפתח נאומו התייחס פרוש לנציגי העדה הדרוזית שהגיעו להשתתף בהשבעות של הח"כ החדש אכרם חסון: "אני קודם כל מקדם בברכה את נכבדי העדה הדרוזית שבאו לכאן להשתתף ולהיות נוכחים בהשבעת חבר הכנסת אכרם, שאני מאחל לו הרבה הצלחה".

"אבל מה יותר סימבולי" המשיך פרוש וישר עבר למתקפה: "שאני צריך לדבר את זה דווקא כאשר אתם נמצאים פה, משתתפים ונמצאים ביציע הכנסת? אם יש כאלה שתמהים על ההתנזרות שלנו, הציבור החרדי, על חוסר הרצון שלנו, הציבור החרדי, להיות מעורבים בחברה המתירנית. אם יש כאלה שתמהים מדוע אנחנו כל-כך דבקים במסורת?".

לדבריו: "יש כאלה שלא מבינים מדוע אנחנו לא מוכנים לקבל שום תכתיב ומבקשים לחיות רק על פי התורה וההלכה. הנה, אתמול הממשלה נאלצה לקבל החלטה, החלטה אומללה מבחינתנו, אבל היא נאלצה לקבל החלטה להקצות בקשת רובינסון מקום נפרד למה שקרוי "קבוצת נשות הכותל" והרפורמים והקונסרבטיבים חוגגים עם הדבר הזה.

"למה אמרתי נאלצה? מכיוון שהנושא הזה נמצא לפתחנו יותר מעשור. בג"צ נזקק לדבר הזה. בג"צ כיוון ואמר ולא אהב לראות את הנעשה היום בכותל, ששם באים יהודים ומתפללים. פה אנחנו רואים הנה הגברים יושבים פה ונשים יושבים שם.

"כך נוהגים ולצערנו אני צריך לומר ולגלות את בושתי היום כאן מעל הדוכן, להראות איך שהעדה הדרוזית נוהגת כי בג"צ חייב למצוא הסדר של תפילה לנשות הכותל. אנחנו התנגדנו להצעה הזאת. אנחנו לא שם, כי אסור לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מקום ודריסת רגל. הרפורמים אחראים ואשמים להתבוללות הנוראה שאנו עדים לה בארצות הברית. שם, הם הרפורמים גם עורכים טקס נישואים עם כומר ורב. החלטת הממשלה הזאת נותנת תמונת ניצחון לאותן תנועות שמאמללות את העם היהודי".

פרוש המשיך ואמר: "אנחנו השבוע בשבת נקרא ב"פרשת משפטים" את הפסוק – גברתי היושבת ראש, כתוב בפסוק: "ואנשי קודש תהיו לי". וההמשך הוא: "לכלב תשליכון אותו".

"אני רוצה לומר לכם. רש"י אומר: "ואנשי קודש תהיו לי". אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבלות וטרפות, הרי אתם שלי. אני אומר את זה כאן: מי שהוא קדוש ופרוש משיקוצי נבלות וטרפות, הקדוש ברוך הוא אומר תהיו לי".

"ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם לכלב תשליכון אותו. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר