פרסום ראשון

מסתמן: האוכל הכשר של אל-על בשבת ישונע ע"י לא יהודים

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על כך שבמשך שנים רבות שינעה חברת הבת של אל-על, חברת תמ"מ, את האוכל הכשר בשבת, מסתמן פתרון: האוכל ישונע על ידי עובדים שאינם יהודים (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מטוס אל על, ארכיון (צילום: Anna Kaplan/ Flash90)

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על כך שחברת הבת של אל-על, חברת תמ"מ, משנעת במשך שנים רבות את האוכל הכשר למטוסים בטיסות במוצאי שבת ובשבת, כבר בעיצומה של השבת, זאת על ידי עובדים יהודים, נראה כי מסתמן פתרון שיהיה מקובל גם על אגף הכשרות ברבנות הראשית.

ל"כיכר השבת" נודע כי בפגישה שנערכה בין מנהלי תמ"מ לבכירי הרבנות הראשית, פגישה שהוגדרה "טובה ונינוחה", הוצעו מספר פתרונות על ידי הצדדים ועל פי המסתמן, החברה תנסה לגייס עובדים שאינם יהודים בכדי שאלו ישנעו את האוכל הכשר בשבת.

לדברי מקור בכיר בתמ"מ, הדבר לא יקרה בין רגע מאחר ועל כל עובד, בוודאי כזה שאינו יהודי, עורך שירות הביטחון הכללי תחקיר מקיף מאחר והעובדים שמשנעים את האוכל נמצאים בשטח התפעולי של נתב"ג.

עד כה נמנעו להעסיק עובדים ערבים בשטח התפעולי של הנמל, זאת מסיבות ביטחוניות, אך בעקבות הבעיה שנוצרה בתחום הכשרות, ייתכן שכבר בקרוב יועסקו לראשונה עובדים ערבים בשטח התפעולי.

עד למציאת הפתרון הסופי של הפרשה, ואישורו על ידי הרבנות הראשית, שכזכור דרשה שהשינוע בשבת - שבוצע במשך שנים באישור או בהעלמת עין מצד אנשי הרבנות - ייפסק לאלתר, המצב נותר כפי שהיה - כלומר, השינוע בשבת על ידי עובדים יהודים נמשך.

לדברי גורמים ברבנות, כבר בימים הקרובים תתקבל ההחלטה על הפתרון המוצע ולתמ"מ יינתן זמן סביר של מספר שבועות עד ליישום ההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר