אחרי כישלון הדתיים

לראשונה ראשי המפלגות החרדיות יתערבו בצה"ל: ידרשו לא להעביר התודעה היהודית

לאחר שהציונות הדתית נכשלה במאבק, ראשי המפלגות החרדיות, דרעי, ליצמן וגפני, יתערבו לראשונה בהחלטת צה"ל וידרשו משר הביטחון שלא להעביר את ענף התודעה היהודית (חרדים במדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: באדיבות המצלם)

אחרי שבציונות הדתית נכשלו במאבק, המפלגות החרדיות מתערבות לראשונה בנעשה בצה"ל, ודורשים משר הביטחון משה (בוגי) יעלון לבטל את החלטת הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, להעביר את ענף התודעה היהודית מידי הרבנות הצבאית.

שלושת ראשי המפלגות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני, צפויים להיפגש היום עם שר הביטחון בלשכתו וזאת במטרה להשאיר את ענף התודעה היהודית ברבנות הצבאית ולא להעבירו לאגף כוח אדם וחיל החינוך.

גורם במפלגות החרדיות אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "בראש חיל החינוך עומדת גברת יהל הס, אשתו של יזהר הס מהתנועה הקונסרבטיבים והמדיניות שלה ידועה".

הגורם הוסיף: "מדובר בהפרת הסטטוס קוו שהיה במשך שנים וברור שאם זה לא יהיה ברבנות הצבאית אלא בחיל החינוך או במקום אחר, ינסו הקצינים לשנות נושאים בענף".

הגורם מציין כי "חברי הכנסת החרדים מנהלים את המאבק יחד עם חברי הכנסת הדתיים, שבמאבקם בנושא עד עתה נכשלו".

בשבועות האחרונים התקיימו דיונים רבים בנוגע לפעילות הענף שהוקם ב-2001. במהלך הדיונים הציעו באגף כוח אדם לסגור אותו ולהעבירו במתכונת מצומצמת לחיל החינוך והנוער.

ברבנות הצבאית התנגדו למהלך וטענו כי בחיל החינוך לא יידעו לטפל בכל נושא היהדות. הרמטכ"ל בסופו של דבר החליט שלא לקבל לגמרי את עמדת הרבנות להשאיר בידם את הענף והעבירו לאגף כוח אדם בראשות תת-אלוף חגי טופלנסקי שהיה המציע להעבירו מהרבנות.

תחת הענף פועלים שני מדורים - האחד המכונה מדור "ערכים ותודעה יהודית" שאחראי על הפצת תכנים כמו פרשת שבוע ושיעורים יומיים. ואילו השני אמון על ימי עיון, הרצאות בבסיסים, שבתות מיוחדות וכן הופעת להקת הרבנות הצבאית.

במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה הפיץ הענף חוברת בשם "לכו לחמו בלחמי" שכללה מסרים פוליטיים על ארץ ישראל. הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי קבע כי הפצת החוברת הייתה הפרת הסטטוס קוו.

בשבועות האחרונים פרסמו רבנים דתיים רבים מכתבים הקוראים לרמטכ"ל שלא לבצע את השינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר