שר השיכון גלנט: גיבשנו תכנית לטיפול במצוקת הדיור החרדית

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר היום במליאת הכנסת, כי בקרוב יגיש הצעת מחליטים, שנועדה לטפל במצוקת הדיור במגזר החרדי. לדבריו, יוקם אגף ייחודי לנושא במשרד השיכון (חדשות, נדל"ן)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הגיב הבוקר במליאת הכנסת לשאילתא של ח"כ אורי מקלב, בנוגע למצוקת הדיור במגזר החרד ואמר כי יגישי הצעת מחליטים בנושא.

השר גלנט: "עם כניסתי לתפקיד, כשזיהיתי את מצוקת הדיור של המגזר, הנחיתי לגבש תכנית אסטרטגית ייעודית וארוכת טווח עבורו. חלקים מתוך התכנית כבר הוצגו בפני ובקרוב אגיש הצעת מחליטים בנושא בקבינט הדיור ולאחר מכן בממשלה".

התכנית האסטרטגית עליה מדבר גלנט, גובשה על ידי צוות משרד הבינוי והשיכון, וכללה שיח עם נציגים מהקהילה החרדית, נציגי המועצה הלאומית לכלכלה, משרדי האוצר והכלכלה, מינהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל והרשויות המקומיות.

לדבריו, התכנית האסטרטגית תעסוק בפתרונות דיור ל-20 השנים הבאות, שבהן הממשלה תידרש לבניית כ-200 אלף יחידות עבור המגזר החרדי. לצד הבניה החדשה, התכנית כוללת סל פתרונות הנוגע להתחדשות עירונית, ולתכנית "מחיר למשתכן".

"הנושא לא נעלם מעיני". אמר גלנט. "אני רואה את עצמי כשר הבינוי של כל אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מטפלים במגזר גדול זה שמצוקת הדיור שלו קשה מאוד. התכנית שהכנו היא תכנית שנעשתה באופן אקדמי והיא תוכל לספק פתרון מתמשך עבור שכונות חדשות ועבור שכונות קיימות".

הוא הוסיף: "את רוב ראשי הרשויות מהמגזר החרדי פגשתי בסיורי שטח. במפגשים עם תושבים ביישובים הללו, ביניהם קרית יערים, בית שמש ובני ברק, התרשמתי שהבעיה של האוכלוסיה החרדית לא מסתכמת רק במצוקת הדיור, אלא גם בתעסוקה, שבכוחה לשפר את איכות החיים שלה. נושא זה יטופל אף הוא במסגרת התכנית".

גלנט הדגיש כי בשבועות הקרובים הוא יציג את התכנית בפני חברי כנסת, שרים וראשי רשויות מהמגזר החרדי. בכוונתו של השר גלנט להקים אגף ייחודי במשרד הבינוי והשיכון, שיעסוק במצוקת הדיור של המגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר