סאגת החוק הנורבגי

"למה פרוש לא מפנה מקום לח"כ חרדי נוסף?"

גורמים בכירים ביהדות התורה תוקפים את אי התפטרותו של סגן השר מאיר פרוש מהכנסת לטובת ח"כ חרדי נוסף. "אי אפשר כל העת לפעול רק מאינטרס צר ואישי, זה ממילא 'עול' עבורו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (Miriam Alster/FLASH90)

בעוד בכל המפלגות הצליחו בסופו של דבר להתגבר על החיכוכים הפנימיים והאינטריגות ובהובלה של ראשי המפלגה קיימו את החוק הנורבגי, הרי שבמפלגה אחת העניינים עדיין סבוכים ולא הגיעו לפתרון הרצוי.

מדובר על מפלגת יהדות התורה, שבתחילה היתה מיוזמות החוק ומאלו הפועלות בנחישות להחלתו גם על סגני שרים, אולם בשורה התחתונה היא נותרה המפלגה היחידה שלא מימשה אותו בפועל. בסוף השבוע הנוכחי מעלים שוב גורמים בכירים במפלגה את הצורך בקיום החוק ככתבו וכלשונו.

"אין שום סיבה שבכל המפלגות יכולים להגיע להבנות פנימיות ורק אצלנו ביהדות התורה ימשכו את הזמן ויגרמו לנזק ישיר ועקיף לכוח החרדי" אומרים גורמים בכירים במפלגה. "היכן השכל? הרי במחיר אפס ניתן להגביר תוספת כוח משמעותית לנציגות בכנסת אולם אצלינו בוחרים לעצום עיניים ולברוח מהאפשרות הזו".

"סגן השר פרוש עסוק ממילא וטרוד עד מעל הראש בענייני משרדו. כעת עם המחוז החרדי ולא רק. העיסוק הזה גוזל אנרגיות רבות ומקשה על העבודה השוטפת בכנסת, בפרט בקואליציה של 61 שנצרכים לכל קול בהצבעות". הם מזכירים שגם השר ליצמן ויו"ר וועדת הכספים משה גפני "עסוקים כל היום בענייני עבודתם אולם אין מי שיעשה את העבודה השוטפת. מדוע שפרוש שממילא זהו עול עבורו לא יעשה את הדבר המובן מאליו שזה להתפטר לטובתו של יעקב אשר ולתת לו לעשות את העבודה השוטפת בוועדות, במליאה ובמסדרונות הכנסת?".

"הרי לכולם ידוע שמדובר בבולדוזר שיכולותיו אינן מוטלות בספק, מדוע לא לאפשר לו למלא את ייעודו ולהוסיף לנציגות החרדית?" תוהים הגורמים הבכירים בסיעה האשכנזית.

לדבריהם, גם אם לפרוש יש טענות - אולי אף צודקות במידה זו או אחרת - הרי שכעת זהו הזמן להניח למשקעי העבר ולפעול למען האינטרס החרדי. "אי אפשר כל העת לפעול רק מאינטרס צר ואישי. מותר פעם להתעלות מעל הכל כמו שעשו בכל המפלגות ולדאוג לכלל הציבור החרדי".

הגורמים מוסיפים בכעס: "כיצד נבוא ביום הבוחר למצביע החרדי ונבקש ממנו את ידו על מנת לשלשל את הפתק של יהדות התורה בטענה שרק בזכות הצבעתו נוסיף עוד נציג לכוח החרדי וליהדות הנאמנה כאשר הוא רואה שאנחנו במו ידינו מסכלים את האפשרות להוסיף נציג ללא כל מאמץ?".

"אי אפשר לדבר כל היום גבוהה גבוהה על הצורך באחדות ובהגדלת הכוח וכאשר הדבר עומד לפתחך להתעלם ולצפצף ולבחור שלא לעשות זאת", מוסיפים הגורמים בעקיצה. לסיום, הם מזכירים כי פרוש עצמו דיבר בחצי השנה האחרונה בראיונות על הצורך בהגדלת הכוח החרדי. "נאה דורש נאה מקיים אנו מקווים שהשכל הישר יגבר וגם אצלנו יממשו את החוק לתועלת כלל ציבור הבוחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר