גינוי לגינויים

נתניהו לתקשורת הזרה: "הרפורמים והקונסרבטיבים יהודים; יש לנהוג בהם בכבוד"

שרי הממשלה וחברי כנסת גינו את ההכרה ברפורמים, גפני כינה אותם "ליצנים", אך ראש הממשלה בנימין נתניהו, כצפוי, מיהר לחבק אותם ולהצהיר לתקשורת הזרה כי יש לנהוג בהם בכבוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Amit Shabi/POOL)

הפשרה שהושגה ברחבת הכותל המערבי עם הרפורמים והקונסרבטיבים, גרמה לסערה בין חברי הממשלה, כאשר השרים יריב לוין וזאב אלקין תקפו את ההכרה בארגונים הרפורמים, זאת בהמשך למתקפה של השר אריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים משה גפני שאף כינה אותם "ליצנים".

"היהודים הרפורמים בארה"ב זה עולם הולך ונעלם", אמר לוין על הרפורמים, "קיימת שם התבוללות בהיקפים עצומים. הראיה לכך היא שאדם המתקרא רב רפורמי עומד שם עם כומר ומחתן את בתה של הילרי קלינטון ואף אחד לא מגנה את זה ובכך נותנים לגיטימציה".

הדברים, גרמו לסערה בקרב הקהילה הרפורמית בארה"ב שפנתה במחאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ובדרישה שימחה על "דברי הבלע" כהגדרתם נגד התנועה.

ראשי התנועות הרפורמיות טענו כי "יש מיליון וחצי יהודים רפורמים באמריקה, הם מנהלים את מערכת היחסים הפוליטית המבטיחה את התמיכה החזקה של ארצות הברית בישראל ולהצהרות האלה יש השפעה קשה מאוד ופוגענית על הקהילה".

הם הוסיפו ודרשו שראש הממשלה יבקש מהשר לוין ומח"כ גפני שיתנצלו על ההצהרות שלהם. "אי אפשר לנסות לבנות מערכת יחסים עם הגולה ובו זמנית להעליב אותה", הבהירו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכידוע וכפי שהוכח בעבר חושש להתעמת עם הרפורמים, מיהר להוציא הודעת גינוי לדברים שנאמרו.

"אני דוחה את ההערות המזלזלות וזורעות המחלוקת של שרים וחברי כנסת כלפי היהודים הרפורמים", אמר ראש הממשלה נתניהו והוסיף כי "הרפורמים והקונסרבטיבים הם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי ויש לנהוג בהם בכבוד".

נתניהו הוסיף כי "הממשלה אישרה השבוע פשרה היסטורית שמבטיחה כי הכותל המערבי ימשיך להיות מקור השראה לכל העם היהודי. זו מדיניות הממשלה. זו המדיניות שלי".

יצויין כי נתניהו פרסם את הגינוי אך ורק לתקשורת הזרה ובשפה האנגלית ולהערכת גורמים פוליטים הוא עשה זאת בכדי שלא להסתבך מול השותפות המפלגות החרדיות.

יצויין כי לפני מספר חודשים במהלך ביקורו בארה"ב דיבר נתניהו בגלוי על הצורך בהכרה ברפורמים ועל כך שיימצא פתרון הוגן בכותל המערבי שישביע את רצון כל הצדדים.

נתניהו הצהיר אז כי "כל היהודים חייבים לחוש בבית בישראל - רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוקסים". וחשף: "הוריתי למזכיר הממשלה להקים שולחן עגול עם התנועות בישראל ולהשקיע ישירות בפיתוח וטיפוח של קהילות קונסרבטיביות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר