"איפה הח"כים היו בשירת נשים?"

סא"ל חרדי: "צריך להעביר את ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית"

סא"ל במיל' הרב דב פוברסקי אומר ל"כיכר השבת" כי העברת ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית נחוצה ותוקף את הח"כים החרדים. וגם: הפגישה החשאית בבית הרב דרוקמן - נחשפת (חרדים במדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: באדיבות המצלם)

המאבק נגד העברת ענף התודעה היהודית בצה"ל מהרבנות הצבאית, איחד את הרבנים ואישי הציבור הדתיים והחרדים, אולם דווקא קצינים חרדים ששירתו בתפקידים בכירים ברבנות הצבאית, תומכים בצעד ואומרים ל"כיכר השבת", כי חובה לבצע את המעבר.

אחד מהם הוא סגן-אלוף במילואים הרב דב פוברסקי, ששימש שנים רבות כרב ברבנות הצבאית. "צריך להעביר את הענף מהרבנות כי זה גוזל מהם את עיקר עשייתם לחיילים החרדים והדתיים כמו כשרות ושבת. אם בעבר הנושאים החשובים האלו היו בעדיפות ראשונה, היום הם כבר בעדיפות רביעית כי ברבנות מעדיפים את ענף התודעה".

אתמול דווח כי לראשונה חברי הכנסת החרדים, התערבו בנושא ופנו לשר הביטחון בכדי למנוע את ההעברה. פוברסקי מותח ביקורת על ההתערבות, "חברי הכנסת החרדים התבלבלו, משום שזה נראה שלרבנות יש חצר עם מלא ערוגות ובא מישהו ולקח להם אחת מהן ואנחנו כחרדים ודתיים צריכים לשמור על כל הערוגות שלנו. אבל בפועל זה לא נכון, לא לקחו לנו כלום. אם היו מקצצים בכשרות היה צריך להתקומם".

הרב דוב פוברסקי (צילום: קובי ישעיהו)

פוברסקי תוקף את הח"כים החרדים: "איפה היו אותם חברי כנסת כשיש בעיה שירת נשים? כשהייתי רב צבאי היו אירועים עם שירת נשים ויצאנו החוצה ואף אחד לא העז לומר מילה. אבל היום הכול אחרת בגלל ענף התודעה היהודית".

לדבריו, "הרמטכ"ל לא שונא חרדים ודתיים והוא לא מנסה לקפח את הרבנות ואם הוא עשה את השיקול דעת הזה הוא עשה זאת באופן ענייני".

פוברסקי מספר על השתלשלות הקמת ענף התודעה היהודית: "בעבר הרחוק כשהקימו את הרבנות הצבאית היא עסקה במדרג יורד כאשר בדבר הראשון עסקו בשבת ובכשרות, אחר כך בחיילים הדתיים ורק אז בחילונים, שהעבירו להם את המסורת. בשלב מאוחר יותר החליטו ברבנות ללכת צעד קדימה ולהעביר הרצאות בנושא יהדות. אם הרבנות הייתה מביאה מקורות משלנו אז הייתי אומר בסדר, אבל מביאים קצינים לשעבר שהם אינם חרדים ואז הם מעבירים מסרים שאינם תואמים את רוח ההלכה".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי כמה רבנים דתיים נפגשו השבוע בביתו של הרב חיים דרוקמן, מבכירי וזקני רבני הציונות הדתית, כדי להציג חזית אחידה עם החרדים במאבק סביב הענף. ימים לאחר מכן הוקמה החזית דתית-חרדית ועשרות רבנים וחברי כנסת דרשו מהרמטכ"ל ומשר הביטחון להשאיר את הענף בידי הרבנות.

בשבועות האחרונים התקיימו דיונים רבים בנוגע לפעילות הענף שהוקם ב-2001. במהלך הדיונים הציעו באגף כוח אדם לסגור אותו ולהעבירו במתכונת מצומצמת לחיל החינוך והנוער.

ברבנות הצבאית התנגדו למהלך וטענו כי בחיל החינוך לא יידעו לטפל בכל נושא היהדות. הרמטכ"ל בסופו של דבר החליט שלא לקבל לגמרי את עמדת הרבנות להשאיר בידם את הענף והעבירו לאגף כוח אדם בראשות תת-אלוף חגי טופלנסקי שהיה המציע להעבירו מהרבנות.

תחת הענף פועלים שני מדורים - האחד המכונה מדור "ערכים ותודעה יהודית" שאחראי על הפצת תכנים כמו פרשת שבוע ושיעורים יומיים. ואילו השני אמון על ימי עיון, הרצאות בבסיסים, שבתות מיוחדות וכן הופעת להקת הרבנות הצבאית.

במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה הפיץ הענף חוברת בשם "לכו לחמו בלחמי" שכללה מסרים פוליטיים על ארץ ישראל. הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי קבע כי הפצת החוברת הייתה הפרת הסטטוס קוו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר