הטור השבועי

לא רק התקשורת, גם נתניהו מעוות את האמת

מה הפלא שברשתות האלה בחו"ל מעוותים את הדיווחים, אם גם ראה"מ, כאשר הוא מתראיין בחו"ל, מעוות את האמת כשהוא מפרסם שהרפורמים והקונסרבטיבים הם חלק מהעם היהודי (דעות)

חיים כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנימין נתניהו, מעוות את האמת (צילום: יעקב כהן)

בקדנציה הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, ב-96', שר החוץ בממשלתו היה דוד לוי.

בליכוד, דוד לוי היה נחשב למין "ראש שבט" משלו בתוך הליכוד, במיוחד על רקע זה שהוא מגיע מעדה מאד מכובדת. כשר החוץ הוא תמיד היה מפתח כל מיני דיאלוגים עם כל מיני ארצות באירופה, באפריקה וגם עם מדינות ערביות שונות (לוי היה ידוע כדובר צרפתית ומרוקאית), אבל כמעט בכל פעם שהוא היה מתקדם באיזה שהוא עניין מהותי - לשכת ראה"מ דאז, נתניהו, הייתה מוציאה הודעה מסודרת לתקשורת (עוד לא היו אז רשתות חברתיות), על ההישג שכביכול ראה"מ הוא זה שהשיג.

ובכל פעם שנתניהו היה עושה את זה, שר החוץ דוד לוי היה נטרף מזה לגמרי. באותו רגע הוא היה רץ לטלפון ומבקש לזמן אליו במידי את הנהג, ואומר לו: זהו, נוסעים לבית שאן!

ואז כל אנשי הלשכה שלו, העוזרים והחברים היו מגיעים אליו ומנסים לומר לו: תשמע, דוד, אל תלך לבית שאן ותעזוב הכל. אתה צריך לדעת, ביבי הוא סוחר, והוא עשה את זה בדווקא - כי ידע שאתה באמת תעזוב הכל ותחזור לבית שאן. אבל לא היה עוזר כלום. דוד לוי היה נכנס לאוטו ונוסע לבית שאן.

כבר כתבתי כמה פעמים על כך שנתניהו הוא סוחר טוב וממולח, וכל אחד יודע שאחד מהמפתחות החשובים להיות סוחר ממולח וטוב הוא להכיר את נקודת החולשה של זה שעומד ממולך. וכיוון שנתניהו ידע מי עומד ממולו, הוא ידע שהוא יכול להרשות לעצמו לעשות את זה. כי מה הדבר הכי גרוע שיקרה לו עם שר החוץ בממשלתו? שהוא יזמן את הנהג וייסע לבית שאן...

נשאלת השאלה, האם נתניהו היה מעז לעשות את אותו הדבר לשר ליצמן? התשובה ברורה: לא. מדוע? כי נתניהו כבר ראה שאחרי מה שקרה בממשלה הקודמת ועם היחס של ליצמן ללפיד, ש'נגמר לו האשראי' אצל ליצמן, ואצלו לא יהיה לו "כרטיס צהוב", אלא אחרי כל ניסיון למשחק קטן בקרדיט וכדו' - הוא יקבל ממנו כרטיס אדום. והראיה היא, שוב, ביחסים בין ליצמן ללפיד עד עצם היום הזה.

מסקנת הדברים: כדי להסתדר עם נתניהו, אין ברירה אלא צריך להתייחס ולנהל את הדברים מולו כפי שיטת ליצמן, כי אחרת, אתה עלול לסיים את דרכך הפוליטית בבית שאן.

החזאי אבישי בן חיים

לפני כשבועיים, כשכל החזאים לא הפסיקו לדבר על הסערה שמתקרבת לירושלים ושמאד כדאי לתושבי ירושלים להתכונן אליה כראוי, אני, כמו כל אחד אחר, ניגשתי טרום הסערה למכולת השכונתית והתחלתי לקנות כל דבר כפול שניים: שני לחם, שני חלב וכו'. בעל המכולת הסתכל עליי ואמר לי: מה, אתה באמת חושב שיהיה שלג וסערה? ומצאתי את עצמי מסביר לו: אדוני היקר, אתה מנותק. אתה לא מבין שכל החזאים, מהקטן לגדול, כולם אומרים שמחר תגיע הסערה? והוא מסתכל עליי ואומר לי: תשמע טוב מה שמנשה אומר לך: לא יהיה שלג! אני שב ואומר לו: אדוני היקר, הם מסתמכים על מסכים משוכללים, לוויינים וטכנולוגיות. והוא ענה לי בזלזול: מה אתה אומר!? לי יש ניסיון, אני יודע טוב מהם ואני אומר לך שלא יהיה שלג. אמרתי לעצמי: אין טעם להתווכח, והלכתי. בסופו של דבר, כולם יודעים, לא הייתה סערה ולא כלום. וכשחזרתי כמה ימים אחרי זה למכולת, המוכר הביט בי ואמר לי: אמרתי לך שלא יהיה שלג! אתה רואה? אני מבין יותר טוב מכל החזאים ומכל אלה שיש להם מחשבים משוכללים. הבנתי עם מי יש לי עסק, ואמרתי לעצמי שבאמת עדיף לי לשתוק ולתת לו להבין שהוא המומחה הגדול ביותר בארץ ואולי גם בעולם לנושא מזג האוויר.

למה נזכרתי בזה? כי קיבלתי בימים האחרונים הרבה מאד פניות למה אני שותק על הכתבה שידידי אבישי בן חיים פרסם על התפרקות החרדים. והתשובה היא, שמבחינתי אין הבדל בין בעל המכולת מנשה לאבישי בן חיים. שניהם מומחים באותה מידה, כל אחד לנושא אחר, בעיני עצמם. וכך צריך להסתכל על זה.

מה אתה מתפלא?

בסוף השבוע פורסם על זעם בלשכת ראה"מ ושר החוץ נתניהו, בעקבות הדיווחים המעוותים ברשתות התקשורת בחו"ל על הפיגוע שהיה בסוף השבוע בירושלים. הרגיז אותם העיוות הזועק מהדיווחים בחו"ל על הפיגוע.

האמת, מה הפלא שברשתות האלה בחו"ל מעוותים את הדיווחים, אם גם ראה"מ, כאשר הוא מתראיין בחו"ל, מעוות את האמת כשהוא מפרסם שהרפורמים והקונסרבטיבים הם חלק מהעם היהודי ולכן צריך לאחד את כולם.

צפו: נתניהו מצהיר על כוונתו לסייע לרפורמים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר