בעקבות חוק הגיוס

רבי שמואל אריה לוין: ״רוצים למחוק את שמו של הרב שך״

ראש ישיבת 'חפץ חיים' במתקפה חריפה: ״לא יתכן שחבר כנסת שהיה שנים בביתו של הרב שך לא מבין שהחוק הגיוס הוא רשעות. כשמגיעים להכרעה - ההלכה כמותו״ (חדשות חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבי שמואל אריה לוין. מבקר בישראל (באדיבות המצלם)

בימים אלו שוהה בישראל הגאון רבי שמואל אריה לוין, ראש ישיבת 'חפץ חיים' בבואנוס איירס שבארגנטינה.

הרב לוין נחשב להוגי הדעות ובעלי האידיאולוגיה של הפלג הירושלמי.

ביום רביעי השבוע נאם הרב לוין בבית המדרש 'הגר"א - נחלת צבי' במודיעין עילית, במעמד קהל רב מתושבי העיר.

כיכר השבת מביא את עיקרי דבריו החריפים.

״ברשות הרבנים קהל קדוש, היום מאד קשה לדבר על המצב הקיים אבל מוכרחים לדבר. הקושי הקשה ביותר זה מתי שיש דיון ומתי שמתחילים ספיקות, פעם רבינו הגדול הרב שך זצ"ל הלך עם בחור על יד הגבול בין בני ברק לרמת גן והוא שאל את הבחור למה נוסעים שם בשבת, ונענה כי כאן זה בני ברק ושם זה רמת גן, שאל אותו מרן הרב שך וכי בגלל שזה רמת גן אז אפשר לנסוע בשבת? והוסיף: דע לך כי הכוח של שמירת השבת שלנו בבני ברק מגיע עד פה ואם היינו מקפידים יותר על שבת זה היה ממשיך גם לרמת גן, וכשלא שומרים שבת ברמת גן אנו אשמים.

״כאשר מתחיל וויכוח על הגיוס, זה לא וויכוחים שהחלו היום, אבל רח"ל לאן שהגענו, ראשי ישיבות בעד גיוס וראשי ישיבות נגד גיוס, ראשי ישיבות מדברים על בחורים חלשים, על דור חלש.

״בחור ישיבה שאל אותי השבוע מדוע אתה בטוח שאתה צודק הרי יש הרבה ראשי ישיבות שסבורים להיפך? שאלתי אותו בחזרה ׳אם יגיעו חמישים ראשי ישיבות ויגידו שהמשנה ברורה טעה וצריכים לבטל את המ"ב׳, מי צודק? אין ספק שהמשנה ברורה הוא הפוסק האחרון והוא אמת ותורתו אמת, כך גם לנו יש לנו משנה ברורה, היה את החזון איש, הבריסקר רב, הסטייפלער, הרב שך והרב אלישיב, יש לנו משנה ברורה.

״כשמשה דיין הגיע עם הצעה לועד הישיבות על חמשת אלפים פטורים, אמר הרב שך שאסור לקבל את זה. ולכאורה מדוע? הרי חמשת אלפי פטורים הרי זה 'הרע במיעוטו' שניתן להצילם, אלא שזה היסוד שקיבלנו מרבותינו; אנו לא יכולים לדחות בן תורה אחד. אנחנו לא בעלי בתים כדי לשלוח בחורים חלשים לצבא. המשנה ברורה שלנו הגדולים שלנו אומרים שאסור, אז אסור.

״לצערינו היום רוצים למחוק את ה'יהרג ואל יעבור'. תדעו לכם שכל הלוחמים למיניהם מתכוונים לדבר אחד, למחוק את השם של ראש הישיבה הרב שך! הכל מסביב זה תירוצים. שמעתי על אחד שרצה לעשות 'קידוש' על החוק החדש, על מה אתה עושה קידוש על הבורסקי? על זה שחתמת על חיוב גיוס לבחורי ישיבות שצריכים ללכת לצבא? כי גם אם זה לא יקרה היום אלא בשנת 2020 והלאה, מאי נפק"מ, למעשה חתמת על חיוב גיוס לצבא.

״ידוע שפרעה חוץ ממה שהיה רשע גדול גם היה חכם גדול וגם הוא הבין וידע שבשבט לוי לא נוגעים, כי לא שייך לגעת לרעה בתורת ד' ובבורא עולם.

״ממתי אנו נבהלים מפרעה, מסטאלין? נתניהו מפחיד יותר מסוכן או מפחיד מהם? לא פחדנו וגם כעת לא מפחדים לא מנתניהו ולא מחוקי הכנסת שלו, כי יש בורא עולם! שרת המשפטים מבינה מה זה תורה? עליה אפשר לסמוך? היא מבינה על מה קיים העולם? בושה! תלכי ללמוד ותדעי מי מקיים את העולם, מי מביא שלום בעולם, מי לא נותן לערבים לכבוש את הארץ? אותם בני ישיבות 'חלשים' שיושבים ולומדים.

״אני בטוח שחברי הכנסת שלנו מקבלים שלמונים רבים, השוחד יעוור עיניי חכמים ויסלף דברי צדיקים. לא יתכן שחבר כנסת שהיה שנים בביתו של הרב שך לא מבין שהחוק הזה הוא רשעות? ומי שישבו בביתו של הרב שך - מגידי שיעורים שישבו וינקו מהרב שך, מסוגלים לעשות ׳קידוש׳ על חוק של חורבן הבית ושל חורבן עם ישראל?

״אחד הרמטכלי"ם (אהוד ברק) הגיע לישיבת פוניבז' ועשו כינוס בחדר האוכל, שאל הרמטכ"ל את מרן הרב שך זצ"ל מדוע צריך אלף תלמידים בישיבה, מדוע שהישיבה לא תיקח את מאתיים התלמידים העילויים והשאר ילכו לצבא? אמר לו מרן זי"ע אתה יכול לדעת מי יצא גדול בישראל? אצלנו אין כלל שהמוכשרים יוצאים גדולים בישראל, אלא הכלל הוא שמי שיותר עמל בתורה הוא יוצא גדול בישראל וממילא יכול להיות שאחד מהאלף תלמידים שהוא לא עילוי הוא יצא הגדול בישראל. לאחר מכן שאלו את הרב שך האם ברק הושפע והשתכנע מדבריו, ענה הרב שך כי אינו יודע אם השתכנע אבל עוקץ השנאה ירד לו.

״לכל אחד יש את הכות להביע דעה לא כמו ראש הישיבה הרב שך זצוק"ל, אבל כשמגיעים להכרעות הלכה כמותו.

״אין דבר שהוא בנה ולא חטפו לו את זה. למרות שהוא בנה את זה עם דם ובכיות. כאשר נוסדה תנועת דגל התורה כמה לילות הראש ישיבה הרב שך לא ישן, הוא לקח על עצמו את האחריות להכניס את כל עולם התורה בסכנה אם ח"ו לא המערכה לא הייתה מצליחה. גם את הבכיות שלו רוצים לחטוף. כמה בכיות ותפילות היו על כל דבר שהקים ולפני כל החלטה. עשר שנים לפני שהוא הקים את דגל התורה הוא אמר לי "מוכרחים לבנות אגודת ישראל חדשה, אך אין לי כוח". לאחר עשר שנים הוא עשה את זה עם פחות כוח מאז והגיעו מים עד נפש, אבל הכל היה במסירות נפש עצומה.

״אם יש עוד ציבור שנאמנים לדבר ד' זה הכל בזכות התפילות של הראש ישיבה זצ"ל בזכות זה אנו קיימים, ובעז"ה נעבור את כל הצרות, יש לנו אבא שעד היום הזה דואג לנו, יש לנו אבא שחושב ויודע כל מה שנעשה פה והוא יציל אותנו מכל הגזירות הרעות״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר