תיעוד

חגיגה בקבר דוד המלך: פדיון פטר חמור ומינוי רב

עשרות בני אדם השתתפו אמש (מוצאי שבת) בטקס מצוות "פדיון פטר חמור" בקבר דוד המלך בירושלים ובמינוי הרב אהרן יצחק שטרן, רב קהילת "זיו יהודה" בבני ברק, לרב המקום • תיעוד (בארץ)

פודים את החמור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

עשרות בני אדם השתתפו אמש (מוצאי שבת) בטקס מצוות "פדיון פטר חמור" בקבר דוד המלך בהר ציון בירושלים ובמינוי הרב אהרן יצחק שטרן, רב קהילת "זיו יהודה" בבני ברק, לרב המקום.

את החמור פדה הגאון רבי שמחה הכהן קוק, רבה של רחובות ורבו של בית הכנת החורבה ברובע היהודי בירושלים. ואת כתב המינוי של הרב שטרן לרב המקום הקריא הגאון רבי שלום ארוש, מרבני ברסלב.

מי שיזם את הכתרת הרב שטרן לרב המקום הוא הגאון רבי שמחה הכהן קוק, זאת למרות שאין מדובר בהכתרה רשמית מטעם הרבנות הראשית לישראל.

המודעה לקראת הטקס

לאחר מכן נערכה במקום, כמדי מוצאי שבת, סעודת מלווה מלכה בליווי תזמורת והזמר שלמה כהן.

בשבוע שעבר הובאו ב"כיכר השבת" עדויות חדשות ותיעודים מהימים האחרונים מהם עולה כי הנוצרים ערכו מיסה בקבר דוד המלך מבלי שאיש מנסה לעצור אותם - כל זאת תוך הפרה של הסטטוס-קוו במקום.

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת" נראים הנוצרים עורכים את התפלה ביום חמישי אחר הצהרים, זאת בניגוד לסטטוס-קוו האוסר לקיים תפלה במתחם הקבר. הנוצרים הגיעו למקום וערכו את התפלה ללא כל הפרעה מצד הגורמים השונים האחראים לקבר.

לפני כשבועיים פורסם ב"כיכר השבת" מכתבם של רבני הקבר לראש הממשלה ובו הם התריעו על חפירות ארכיאולוגיות במתחם הסמוך לקבר, שלטענתם נעשים בחלקם ללא אישור. במכתב שנשלח גם לשר לשירותי דת דוד אזולאי ולרבנים הראשיים הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, דרשו הרבנים הרב אהרון יצחק שטרן והרב יוסף ברגר, לעצור את החפירות באופן מיידי משום שפעולה זו גורמת לחילול קבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר