נתניהו: "נבחן צעדים משפטיים נגד כהונת הח"כים שנפגשו עם משפחות מחבלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפגישת הח"כים הערבים עם משפחות מחבלים ואמר כי יפעל נגדם בצעדים משפטיים ודרש מהעולם לגנות שריפת ביהכ"נ (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמית שאבי - פול, פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית, לפגישת החכי"ם הערבים מבל"ד, עם משפחות המחבלים ואמר כי הוא שוקל צעדים משפטיים נגדם, וכן התייחס לשריפת בית הכנסת בכרמי צור.

בפתח הישיבה התייחס נתניהו ליום השנה לפטירת השר לשעבר אורי אורבך ואמר: "אנחנו מציינים שנה להליכתו של חברנו אורי אורבך ז"ל. אורי היה שר נפלא בממשלה שפעל להביא את תרבות ישראל ומורשת ישראל לכל אזרחי ישראל, ויזם תוכניות חדשניות לטפל באזרחים ותיקים ובוגרים, ומילא בכלל, גישה יותר לאומית וגאה, אבל מצד שני פתוחה לכל חלקי החברה הישראלית.

"אני יכול להגיד שכל פעם שהוא היה מדבר בישיבה, הוא תמיד היה עושה זאת בסוף הדיונים, וכולם הקשיבו. אני חושב שתמיד היה בו שילוב של שנינות, תבונה ואהבת ישראל. אנחנו כולנו כואבים את לכתו וכולנו שולחים תנחומים מתמשכים למשפחתו. אהבנו אותו מאוד".

נתניהו עבר להתייחס לשריפת בית הכנסת על ידי ערבים ואמר: "אנחנו נמצאים במאבק קשה בין מי שמבקשים כמונו דו-קיום ושלום, לבין אלה שרוצים מלחמה ודם. בסוף השבוע נשרף בית כנסת על שם שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בידי המחבלים, אנחנו נעשה הכל כדי למצוא אותם ולמצות איתם את הדין. אבל אני מצפה מכל אלה, בארץ ובעולם, שמגנים בצדק כל חילול של מסגד או כתובת על מסגדים, כמו גם שריפה במסגדים, אני מצפה מהם שייצאו באותה זעקה ובאותו גינוי על המעשה הנפשע הזה.

ראש הממשלה דיבר גם על חברי הכנסת הערבים שנפגשו עם משפחות המחבלים: "המעשה השני שראינו בימים האחרונים זה הליכתם של שלושה חברי כנסת מסיעת בל"ד לנחם משפחות של מרצחים, אנשים שרצחו אזרחים ישראלים. אני מאמין שרבים מאזרחי ישראל אינם חשים שחברי הכנסת הללו מייצגים אותם.

"אנחנו עושים מאמצים גדולים, משקיעים השקעה גדולה כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית, והם עושים את ההיפך הגמור, הם בונים חומות של שנאה. אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקני אם חברי פרלמנט או חברי קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטים או אזרחים אמריקנים. אני חושב שהייתה קמה צעקה גדולה מאוד ובצדק".

הוא הוסיף: "אני שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו לבחון נקיטת צעדים משפטיים נגד חברי הכנסת הללו. אני אבקש לבחון שינויי חקיקה חדשים ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה - לא יכהן בכנסת ישראל.

"אני חושב שהדבר הזה הוא חשוב כאמירה לאיזה סוג חברה אנחנו רוצים. במקביל, אני אגיש היום יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת. אני מצפה מכל חברי האופוזיציה שזעקו גם הם בצדק בעניין הזה, לתמוך בהצעות השונות שאנחנו נביא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר