אחת התמונות היקרות ביותר שנמכרו אי פעם: 'תפוח אדמה #345'

ככל הנראה, זה תפוח האדמה הפוטוגני ביותר בעולם - כי התמונה שלו, שצילם קווין אבוש, היא אחת התמונות היקרות שנמכרו אי פעם, ועלתה לאיש עסקים אירופי מחיר אסטרונומי הזוי לגמרי (בעולם, סטייל)

תפוח אדמה #345. הירק הפוטוגני בעולם (צילום: Kevin Abosch)

קווין אבוש הוא אמן ויזואל עם רפטואר יצירות מרשים, אך מסתבר שהיצירה היקרה ביותר שלו, שנמכרה תמורת 1.08 מיליון דולר היא דיוקן של - תפוח אדמה אירי בודד על רקע שחור.

היצירה עם המחיר המפתיע (שלא לומר הזוי לגמרי) נמכרה לאיש עסקים אירופי, שקפץ לארוחת ערב בביתו של אבוש בפריז, ראה את התמונה תלויה בסלון וחשק בה.

בדרך כלל, תעריפי יצירותיו המפורסמות של אבוש מגיעים לחצי מיליון שקלים או פחות, אבל אחרי כמה כוסות יין עם האורח, הפורטרט שנקרא 'תפוח אדמה #345', נמכר בהון לא קטן.

מה שנראה לנו כעוד תפוח אדמה, עבור אבוש, הירק האצילי רחוק משם: "אני רואה מכנה משותף בין תפוחי אדמה לבני אדם שמתבטא בעובדה שכל אחד מאיתנו הוא אינדיבידואל משלו בתוך קולקטיב" אמר אבוש בראיון ל-CNN.

"באופן כללי" הרחיב אבוש, "תפוח אדמה נקטף מהשדה באלימות והוא נתפס כמובן מאליו במילוי תפקידו כמזון. אני משתשמש בהתייחסות הזו לתפוח האדמה, כמחקר אונטולוגי של החוויה האנושית".

ובכן, גם אם אתם, אנשים פשוטים שכמוכם, אינכם חשים בקשר רגשי לתפוח האדמה, סביר להניח שתעריכו אותו יותר בתור התמונה המתומחרת במקום ה-15 והמכובד למדי בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר