גל של קונספירציות

Messiah failed: מי האלמוני שרכש את הבלוג שחשף תוקפי ילדים חרדים?

12 שנה לאחר שהוקם ובמהלכן עסק באינטנסיביות בפרשות פגיעה בילדים ופשיעה במגזר החרדי, הבלוג השנוי במחלוקת "Messiah failed" נרכש על ידי גורמים אנונימים ומשנה כיוון. אחד הדיווחים: מאחורי הרכישה עומד הנגיד שלמה יהודה רכניץ (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, צילום מסך מ"Messiah failed")

מי רכש את הבלוג השנוי במחלוקת? הבלוג "Messiah failed" שהפעיל במהלך השנים האחרונות שמריה רוזנברג, נהג להטיף נגד תופעות חמורות של התעללות בילדים במגזר החרדי כמו גם ניסיונות להסתיר "סיפורים בעייתיים" מתחת לשטיח. אלא שבשבוע האחרון הודיע רוזנברג על מכירת הבלוג לקבוצה אנונימית שכבר הספיקה להצהיר שבכוונתה לשנות כיוון באופי הדיווחים.

רוזנברג פעל במהלך שנות פעילות הבלוג למיגור עוולות חברתיות במגזר החרדי כמו גם פרסום מעשי פשיעה ועבירות פליליות. לטענתו, מטרתו הייתה לחשוף את הטעון שיפור ולגרום למנהיגי הציבור לתקן את הדרוש תיקון. במהלך 12 שנות פעילותו, הבלוג Messiah failed זכה להתעניינות גדולה ולפולו-אפים רבים בכלי תקשורת בארה"ב כמו גם בישראל.

מנגד, רבים "לא אהבו" בלשון המעטה את רוזנברג ופעולותיו, וטענו כי הינו מגזים וכי הבלוג מוציא את דיבת הציבור החרדי רעה בכלי התקשורת וגורם ל"חילול השם" גדול. "גם אם יש לעתים דברים שנדרש בהם שיפור, הרי שניתן לעשות זאת בשקט ומאחורי הקלעים ללא פרסום מיותר ומזיק", טוענים מתנגדיו של הבלוג.

שלמה יהודה רכניץ. קשור לרכישה? (צילום: יח"צ)

בין היתר, יצא רוזנברג במהלך השנים באופן חוצץ כנגד שיטת החינוך החרדי וטען כי המוסדות מגדלים דורות של ילדים בורים במקצועות כמו אנגלית ומתמטיקה ובכך "חוסמים" את השתלבותם בעתיד בשוק התעסוקה. אלא שבימים האחרונים כאמור נפל דבר ורוזנברג הודיע על "מכירת הבלוג".

בהודעה אותה פרסם כתב רוזנברג בבלוג הוא כתב כי מכירת הבלוג תאפשר לו לעסוק בסוגיית העוני. הוא ביקש "להודות לכולם, שקראו, העירו והתווכחו כאן, לאלו מכם שהסכימו איתי ואפילו לאלו שלא" כמו גם ל"אלו ששלחו לי סיפורים, טיפים ופשקווילים".

במקביל, פרסמו הרוכשים החדשים של הבלוג מסר מטעמם, בו נכתב כי ימשיכו לעסוק בתיקון עולם - אולם יגרמו מעתה לקידוש השם באמצעות הפלטפורמה.

ברשתות החברתיות החרדיות צף גל של שמועות לגבי זהות הרוכשים המסתוריים. אחד האתרים האמריקנים אף דיווח כי השמועה הבולטת ביותר היא שמי שעומד מאחורי סגירת הבלוג הוותיק, או יותר נכון רכישתו ושינוי המדיניות בו, הינו המליארדר החרדי שלמה יהודה רכניץ שביקש להפחית את ה"חילול השם" שנוצר בעקבות הפרשות שפרסם רוזנברג.

הידיעה לא זכתה עד כה לאישור מרכניץ או מקורביו, אולם גורמים בציבוריות החרדית, שיבחו את עצם הרכישה וטענו כי בכך "ייגרם פחות נזק ליהדות החרדית בניו יורק".

ההודעה של הרוכשים החרדים (סריקה)

הגורמים מזכירים את הפרסומים והציטוטים מכלי התקשורת הכללית על כך שבמנהג שחיטת הכפרות בערב יום כיפור נגרם כביכול צער בעלי חיים, מה שגרם כביכול נזק גדול לקיום המצווה. רוזנברג, יצויין, פרסם תמונות של פגרי עופות מושלכים באשפה, ו"זה גרם לפעילי זכויות בעלי חיים לטעון כאילו ויש בעיות בקיום המנהג הוותיק והשמירה על המסורת".

מנגד, פעילים חברתיים מביעים צער על שינוי הכיוון בבלוג בעקבות המכירה, וטוענים כי הציבור החרדי איבד מקור מידע אמין ובלתי תלוי שאינו נכנע לגחמות של עסקנים או מנהיגים מקומיים. "חבל מאוד שניתן יהיה להמשיך להשתיק את הדמוקרטיה בכסף ולהמשיך לטאטא את כל העוולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר