המירוץ לבית הלבן

בן קרסון יצר 'פקק' וכריסטי הכין מארב למרקו רוביו. צפו בעימות הרפובליקני

המירוץ לנשיאות מגיע לניו המפשייר ובמפלגה הרפובליקנית מדברים על העימות מאמש, בו בן קרסון יצר 'פקק' וכריס כריסטי הכין מארב מתוכנן למרקו רוביו, שנצמד לדף המסרים של יועציו. צפו (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: ABC)

המירוץ לבית הלבן נמשך במלוא המרץ כשגם במפלגה הרפובליקנית וגם בזו הדמוקרטית ממתינים בקוצר רוח לתוצאות הפריימריז בניו המפשייר, המדינה השנייה שתלך לבחור את המועמד לנשיאות בשתי המפלגות הגדולות.

עד שזה יקרה, הפוליטיקה האמריקנית כולה מדברת כעת על העימות הטלווזיוני הרפובליקני שנערך הלילה (ראשון) ברשת ABC. וכבר בתחילת העימות אירע אירוע מביך במיוחד כאשר המועמד בן קרסון לא שמע שקראו בשמו לעלות לבמה, עצר במסדרון המוביל לבמה ויצר "פקק" של המועמדים האחרים.

בן קרסון יוצר "פקק" לפני העימות (מתוך שידורי ABC)

אבל זה היה רק הפרומו לאירוע המרכזי של העימות. כידוע, התקשורת והפרשנים האמריקנים טענו בתוקף לאחר הפריימריז באיווה כי המועמד מרקו רוביו, שהגיע למקום השלישי מיד אחרי דונלד טראמפ, הוא הוא המנצח הגדול של הפריימריז במדינה הקטנה, זאת מאחר והממסד הרפובליקני יעדיף אותו מאשר את טראמפ או את טד קרוז, שניצח באיווה, זאת מאחר וטראמפ נתפס כאחד שלא יכול לנצח את הבחירות בגלל האישיות ה"ססגונית" שלו, בעוד קרוז לא יכול לנצח את הבחירות מאחר והוא ימני קיצוני המשוייך לאנשי "מסיבת התה".

כאמור, מאחר ורוביו, בן למהגרים ומועמד ליברלי ומקובל יותר מהשניים האחרים, הצליח להפתיע ולהגיע למקום השלישי, טענו רוב הפרשנים כי הוא המנצח הגדול באיווה וכי סיכוייו להיבחר למועמד הרפובליקני במירוץ לנשיאות גבוהים במיוחד.

אחרי שזה נאמר, ניתן להבין מדוע רוביו הגיע לעימות בהרגשה של מנצח והתנהג בהתאם, אלא שזה עלה לו ביוקר לאחר שמושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, הכין לו מארב מתוכנן היטב.

העימות המלא בין כריס כריסטי למרקו רוביו (מתוך שידורי ABC)

המנחה בעימות שאל את רוביו על כך שרבים מבקרים את חוסר ניסיונו כמנהיג. רוביו החל להסביר שניסיון זה ממש לא הכל וכי אם ניסיון היה הדבר החשוב אזי מי שהיה אמור להיבחר לתפקיד הנשיא הוא סגן הנשיא ג'ו ביידן לו הניסיון הגדול ביותר.

וכאן החלה המפלה. רוביו מיד עבר לדבר על כך שאסור לחשוב שהנשיא אובמה לא יודע מה הוא עושה - "הוא יודע בדיוק מה הוא עושה", אמר רוביו. לאחר שכריסטי הסביר לו שדיבורים לא פותרים בעיות וכי אין לו אפילו מינימום של ניסיון, רוביו שב והסביר שאובמה יודע בדיוק מה הוא עושה.

מרקו רוביו נצמד לדף המסרים: "אובמה יודע בדיוק מה הוא עושה" (מתוך שידורי ABC)

כריסטי, שהבין את ההתחמקות של רוביו חשף את זה על הבמה והסביר לצופים שככה בדיוק פוליטיקאים מתחמקים משאלות ומבעיות - עונים במשפט משהו שהוא לא לגמרי נכון, ואז מיד נצמדים לדף המסרים של היועצים הפוליטיים שלהם.

רוביו, מסיבה לא ברורה, ענה שוב בדיוק כמו שכריסטי הסביר - השיב במשפט על מה שכריסטי טען ומיד נצמד, שוב, לדף המסרים של יועציו והסביר שאובמה יודע בדיוק מה הוא עושה.

כך או כך, בנוגע לתוצאות בניו המפשייר, בסקר שפורסם לפני העימות מוביל טראמפ במקום הראשון עם 28 אחוזים, אחריו רוביו עם 17 אחוזים וטד קרוז, שזכה במקום הראשון באיווה, קיבל 13 אחוזים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר