כינוס חירום בבני ברק

'פצצה גרעינית': ויז'ניץ מכריזה מלחמה בסלולר

"דווקא מי שצריך לשמוע על הנזקים מלגלג ולא מגיע לפה" אמר הרב גוטמן, ממשפיעי גור בכינוס עם האדמו"ר מויז'ניץ נגד סמארטפונים ואמצעים טכנולוגים. הרבי: בעל סמארטפון? לא במוסדותינו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סמארטפונים (צילום: שאטרסטוק)

הערב (ראשון) קיימה חסידות ויז'ניץ בבני ברק כנס חירום נגד פגעי הטכנולוגיה בראשות האדמו"ר ובהשתתפות אלפי חסידים. הכינוס נערך בבית המדרש הגדול של החסידות כאשר את דברי הפתיחה נשא הגאון רבי מנחם מנדל פוקס שהגדיר את אלו המשתמשים במכשירים כ"בקטריות" שחדרו לתוככי החסידות.

לאחר מכן דיבר הרב גוטמן ממשפיעי חסידות גור והגדיר את הסלולרי הפרוץ כפצצה גרעינית שהביאה לחורבן גדול. "דווקא מי שנצרך לדעת ולשמוע על הנזקים הגדולים מלגלג ולא מגיע לפה אבל חשוב לעורר על הנזק הרוחני והנפשי העצום שכלים אלו מחוללים בבתי יהודים יראי שמיים". הרב הביא מספר דוגמאות של אסונות שהגיעו לפתחם של גדולי הדור בשל השימוש ללא הגנה באותם מכשירים פרוצים.

הרב יהושוע פינק, משפיע רוחני בחסידות בעלזא עורר אף הוא על החורבן הגדול ואמר כי בעיניו "זהו פלא שצריכים בכלל לעשות כינוס על הנושא ולהסביר את העניין. האסון הזה הוא ברור מאליו". הרב פינק דיבר על כך שיש לזרוק את הילדים ממוסדות החינוך של החסידות.

מעמד שריפת אייפונים (צילום ארכיון: תומר פולטין, צלם סטילס)

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר מויז'ניץ שאמר כי "אני מדבר בשם מאות משפחות כאובות, אני מכריז הערב מי לה' אלי. מי שיש לו קשר לדברים האלו אפילו שאין לו בבית ורק בעבודה, שיידע שאין לו שום קשר אלינו ולא יהיה במוסדות שלנו". הרבי חזר על דבריו ש"מי שמחזיק את המכשירים הללו מחזיק בידו פצצה רוחנית".

לסיום הקריא המשב"ק רבי שאול גרינברגר את החלטות הכינוס לפיהן יש חובה על כל החסידים בארץ ובחו"ל לציית לוועדת הרבנים שמונתה על ידי האדמו"ר והחובה לשמור על התקנון. "מי שיקפיד עליו יוכל ללמוד במוסדות החינוך של החסידות ומי שלא ייאלץ לחפש לעצמו מקום אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר