הפגישה עם קרובי מחבלים

נתניהו צעק לח"כים הערבים: "יש גבול" והם הגיבו: "שקרן, מסית"

עימות בכנסת בין חברי הכנסת הערבים לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע פגישת הערבים עם קרובי מחבלים. נתניהו צעק לח"כים "יש גבול", הערבים התפרצו לעברו: "שקרן, מסית" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90. וידאו: ערוץ הכנסת)

סערה במליאת הכנסת: מליאת הכנסת דחתה את ההצעות שהגישו סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד, תע"ל) ויש עתיד להביע אי-אמון בממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בדיון ואמר: "שמעתי את ההתקפות עלי בכמה ישיבות סיעה היום, אני מבקש להבהיר: אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראלי הערבי בחברה, בלכלכה ובמדינה. אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים. אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח"כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים. יש גבול".

""יש דבר שנקרא כבוד לאומי. אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהדיסט או חברי הקונגרס האמריקאי היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה. הם לא היו מוכנים לקבל את זה ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו נפעל נגד זה". ח"כ ג'מאל זחאלקה הוצא מהאולם לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בדיון: "גם אני ורבים מחברי סולדים ומסתייגים מעומק הלב ממה שעשו חברי בל"ד, אבל בין זה לבין הפרת כללי הייסוד של התנהלות הכנסת, כך שהם יהיו מדרון חלקלק כך שיום אחד יעיפו מפה ח"כים מימן ומשמאל בשם התנהגות לא ראויה. חובה עלינו ככנסת לשמור בצורה הבסיסית ביותר את כללי המשחק ההוגנים ולשמור על המעטפת מפני שכבר כיום יש לכנסת כלים לטפל בתופעה הזו."

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר מוקדם יותר: "אני תומך בצעדים למען החזרת הגופות למשפחות כולל הפגישה עם המשפחות כי זה דבר הומניטרי ומוסרי ממדרגה ראשונה. על מה המהומה? על דקת הדומייה? הם עמדו לקרוא דבר שקוראים כאשר מישהו נפטר, זו התרבות שלנו, גם אם אתה לא מסכים עם מעשיו".

"אנחנו מוקיעים פגיעה באזרחים חפים מפשע, יהודים ופלשתינים, יחד עם זאת אנחנו תומכים במאבקו הצודק של העם הפלשתיני. אני קורא לכולם להנמיך את הלהבות. מה שקורה זה הסתה בעיקר מקרב ראש הממשלה, זו לא רק גזענות מובנית אלא פוליטיקה מכוונת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר