פרסום ראשון

הרב שלום בער סורוצקין איבד את השליטה בישיבות הספרדיות

מפלה בביהמ"ש לגרש"ב סורוצקין: בית המשפט החליט להשאיר על כנו את הצו שמבטל את השינויים בעמותת "תורה ושלום". המשמעות: ההנהלה הוותיקה תנהל את הישיבות ותחתום על צ'קים (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב סורוצקין (צילום: יעקב כהן)

מפלה למקורבי הרב שלום בער סורוצקין בבית המשפט: בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (שלישי) את בקשתם של הרב אהרון חדד ונהורה כהן להוצאת סעד זמני לביטול השינויים שביצעו מקורביו של הרב סורוצקין, יהודה סרברניק ואבי רפול, בעמותת "תורה ושלום" ששולטת על ישיבותיו של הרב חדד.

השופטת יהודית שבח שדנה בבקשה קבעה כי עד להכרעה בבקשות הצדדים ובדבר התוקף של הסכמי הבוררות בתיק, צו הארעי שניתן לפני מספר שבועות בתיק ולפיו לא יבוצעו שינויים בעמותה והשינויים שכבר בוצעו במורשי החתימה של העמותה יבוטלו - נשאר בתוקף.

בהכרעת הדין כותבת השופטת: "אני מורה בזאת כי הצו הארעי שניתן על ידי ביום 19.01.2016 יישאר על כנו עד להחלטה אחרת. אני מוצאת לנכון להבהיר את הצו שניתן בסעיף ג' להחלטה באופן האוסר עריכת כל שינוי בזהות מורשי החתימה בחשבון העמותה".

השופטת מבהירה כי מי שיחתום על ההמחאות ולמעשה ינהל את הישיבות והעמותה הם הרב אהרון חדד או נהורה כהן, בצירוף עם חנוך בן שלמה - בדומה למצב שהיה בעמותה קודם ה"השתלטות" של מקורבי הרב סורוצקין.

בנוסף, השופטת קבעה כי המשיבים ישאו בהוצאות משפט בסך של 25,000 שקלים "ביחד ולחוד". בעוד שלושה חודשים יחלו הדיונים בבקשתם של מקורבי הרב סורוצקין לביטול הצו.

מקורביו של הרב חדד אומרים כי מדובר בניצחון מוחץ של הרב חדד ובהפסד משמעותי של הרב סורוצקין, זאת לאחר שבית המשפט שדן שוב בבקשה קבע באופן חד משמעי כי הרב חדד ונהורה כהן ינהלו את העמותה בדיוק כפי שהיה המצב עד למה שהם מכנים "השתלטות", זאת בניגוד להחלטת וועד העמותה לאחר השינוי כי יהודה סרברניק ואבי רפול יחליפו את הרב חדד ונהורה כהן.

לטענת מקורביו של הרב חדד, פסיקת הוצאות המשפט לטובת הרב חדד מוכיחה כי השופטים סבורים שנעשתה השתלטות שלא כחוק. המקורבים מבהירים כי במידה וחנוך בן שלמה יחדל לשתף פעולה עם העמותה ולא יחתום על ההמחאות, יפנה הרב חדד שוב לבית משפט.

החלטת בית המשפט:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר