הכנסת דחתה את הצעת החוק להחמרת העונש לתוקפי עיתונאים

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ יואל חסון, שביקשה להחמיר את הענישה עם תוקפי עיתונאים בעת מילוי תפקידם ולקבוע רף ענישה של שלוש שנות מאסר (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
תקיפת העיתונאי רועי שרון (צילום מסך: ערוץ 10)

מליאת הכנסת דחתה הצהריים (רביעי), בקריאה טרומית את התיקון לחוק העונשין של חבר הכנסת יואל חסון (המחנה הציוני), שביקש להעניש בשלוש שנות מאסר תוקפי עיתונאים.

בהצעת החוק נכתב: "מוצע לקבוע בחוק העונשין, שהתוקף עיתונאי והתקיפה קשורה למילוי תפקידו או את צוותי העיתונות, דינו מאסר שלוש שנים. כמו כן, מוצע לקבוע שאם התקיימה נסיבה מחמירה לתקיפה כאמור יושת על התוקף עונש של חמש שנות מאסר".

בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת החוק לקבוע עונש מוגדר לתקיפת עיתונאים. לאחרונה התרחשו שתי תקיפות חמורות ביותר של צוותי שידור, האחת נגד עיתונאים זרים בגדה המערבית והשנייה נגד צוות צילום של ערוץ 2 בעפולה.

"הצעת חוק זו באה לתת דגש וייחוד לפגיעה בעיתונאים בחוק העונשין, משום שמעבר לפגיעה בחופש העיסוק ובזכות לחיים ולביטחון ישנם במקרים אלה פגיעה בדמוקרטיה. העיתונות היא נשמת אפה של המדינה הדמוקרטית, ויש לראות פגיעה בעבודתו של עיתונאי כפגיעה במדינה. על כן ובעקבות תקריות העבר ראינו לנכון לעגן בחקיקה ענישה מחמירה וייחודית לעניין זה".

ח"כ חסון אמר במליאה: "תקיפת עיתונאים היא דבר חמור, שמהווה תקיפה ברורה של כלב השמירה של הדמוקרטיה. הסיבה שהממשלה מתנגדת להצעת החוק הזו היא שהממשלה נהנית מהשיח האלים ורווי השנאה. הממשלה מכווינה את הציבור לשנוא ולהכות עיתונאים כי זה מה שמחזיק את קשר השתיקה.

"כשהציבור רואה איך ראש הממשלה משתלט על התקשורת, מה ימנע מהציבור לתקוף עיתונאים? הציבור מקבל לגיטימציה לתקוף עיתונאים ולהשתיק אותם באגרופים ובאיומים".

כאמור ההצעה נדחתה בקריאה טרומית, 25 תמכו ו-50 התנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר