עוקף בג"ץ

ח"כ משה גפני: אגיש הצעת חוק שהמקוואות יפעלו על פי הנחיית הרבנות הראשית בלבד

לאחר הניצחון הרפורמי בבג"ץ, שהורה לפתוח את המקוואות לגיור רפורמי, הודיע ח"כ משה גפני כי יגיש הצעת חוק לפיה המקוואות ברחבי הארץ יפעלו על פי הנחיות הרבנות הראשית בלבד (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

בעקבות החלטת בית המשפט העליון מאמש, שהורה למשרד הדתות לאפשר לרפורמים להשתמש במקוואות של המועצות הדתיות גם לגיורים שלהם, גיורים בהם היהדות אינה מאמינה, הודיע היום (שישי) יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כי יגיש הצעת חוק לפיה, המקוואות ברחבי הארץ יפעלו על פי הנחיות הרבנות הראשית בלבד, זאת בניסיון לעקוף את בית המשפט.

בלשכת גפני מציינים כי בהסכם הקואליציוני שנחתם ערב הקמת הממשלה נכתב שאם תהיה הפרה של הסטטוס קוו, יש לתקן זאת. לדבריהם, "׳הסטטוס קוו מופר כעת על ידי החלטת בג"ץ ונתקן זאת באמצעות החוק".

כזכור, הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף תקף אמש את החלטת בג"צ ואת ארגוני הרפורמים ואמר: "החלטתו האומללה של בית המשפט היום לאפשר לרפורמים וקונסרבטיבים לטבול במקוואות שמיועדים לכלל הציבור היא שערורייתית, הרפורמים עושים שימוש בהלכה לצרכיהם רק כאשר נוח להם וחותרים תחת זהותה היהודית של מדינת ישראל".

"בית המשפט לא יכול בידו האחת להשביע את רצונו של קומץ זעיר ובידו השנייה לפגוע פגיעה אנושה ברבבות יהודים שמעוניינים בחיים יהודיים על פי ההלכה ובהמשך שמירת זהותה היהודית האמיתית של המדינה".

כזכור, בית המשפט העליון הורה אמש למשרד הדתות לאפשר למתגיירים רפורמים לטבול במקוואות עם "בית דין" רפורמי. בכך קיבל בית המשפט את ערעור התנועות הרפורמיות בישראל שעתרו נגד משרד הדתות והמועצה הדתית בבאר שבע.

לטענת התנועות הרפרומיות, יש לאפשר להן לערוך טקסי גיור רפורמים במקוואות עם "בית דין" משלהן. השופטים, ג'ובראן, רובינשטיין והנשיאה נאור, קיבלו את העתירה וכתבו בין היתר: "הערעור מתקבל איפוא במובן זה שהמשיבים 1 ו-2 יאפשרו למתגיירים מטעם המערערות לטבול במקוה ציבורי בבאר-שבע, לרבות נוכחות בית-דין מטעמן במהלך הטבילה".

עוד נכתב בפסק הדין: "מטבע הדברים, על פיתרון דומה להימצא במקואות ברשויות אחרות בהן מתאפשרת טבילת מתגיירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר