פותחים שבוע ברגל ימין

למה אנחנו לא מקשיבים אחד לשני?

ברוב מכריע של השיחות שלנו, איננו מקשיבים באמת לזולתנו, כי אנחנו עסוקים ב"למכור" את דעותינו. גם כאשר אנחנו שותקים, אנחנו לא באמת מקשיבים, כי גלגלי המוח שלנו כבר נעים קדימה. מנחם זיגלבוים פותח את השבוע ברגל ימין עם טור חדש (אימון)

מנחם זיגלבוים | כיכר השבת |
מנחם זיגלבוים (צילום: כיכר השבת)

אחת מקבוצות הוואטסאפ הדומיננטיות ביותר, התפרקה לאחרונה בגלל חילוקי דעות. למרות שהמשתתפים עברו תקופות סוערות, הם הצליחו לגשר על הפערים. אבל משהו התפרק והקבוצה שנתנה כל כך הרבה לחבריה, התפרקה. "עצוב לי" סיכם אחד החברים הבולטים שנה ורבע של קבוצה איכותית.

אנשים שונים, פרצופים שונים, דעות אחרות. המפתח להצליח להיות ביחד, זו ההקשבה. לא רק בקבוצות וואטסאפ, אלא גם שני אנשים, בני זוג, המפתח שלהם להצליח להיות ביחד, וליהנות, זו הקשבה.

ברוב מכריע של השיחות שלנו, איננו מקשיבים באמת לזולתנו, כי אנחנו עסוקים ב"למכור" את דעותינו. גם כאשר אנחנו שותקים, אנחנו לא באמת מקשיבים, כי גלגלי המוח שלנו כבר נעים קדימה. לא מזמן ראיתי בבית מרקחת, שתי חברות מדברות ביניהן בו זמנית. חשבתי לעצמי שהן קוסמות.

חלק גדול מהבעיות בין אנשים, בין חברים, במשפחה, בין בני זוג, בין הורים וילדיהם, מקורן בחוסר הקשבה, ויש הבדל בין 'לשמוע' ל'להקשיב'. בדור של 'הממתינות', קל להיפגש עם אנשים ש"מקשיבים" בכאילו לשניים בו זמנית. סוג של פיצול מוחי.

הקשבה היא תכונה בונה. לא רק כדי לקבל את האינפורמציה מהזולת, אלא בראש ובראשונה בשביל עצמנו. אנו יכולים ללמוד רבות ולהיבנות מהלך-דעתו של הזולת, כמו גם להכיר אפיקי מחשבה חדשים. לא תמיד הקשבה פירושה הסכמה. אבל עצם ההקשבה יש בה כוח ועוצמה.

הרבי מליובאוויטש פגש פעם את הסופר נתן ילין מור, מסופרי השמאל הקיצוניים שכתב בחריפות נגד הדת ונגד השטחים. הרבי שמח לקראתו ואמר לו "אני קורא אותך כל שבוע". הלה נדהם מקבלת הפנים החמה, וגמגם: "הרי דעותיי שונות בקיצוניות מדעותיו של כבודו". נענה הרבי: "אם הייתי קורא רק דברים שאני מסכים אתם, הייתי קורא מעט מאוד בחיי. אני קורא הרבה דברים, וגם את הטור שלך".

בשבוע הקרוב נקרא על מנורת הזהב בבית המקדש. שבעה קנים, שבע להבות, כנגד שבעה מאפיינים שונים של יהודים. למרות הפיצול, כולם מקשה אחת. הפיצול עצמו יוצר את הססגוניות של המנורה. העולם עשיר בדעת בזכות העובדה שכל אחד חושב בצורה אחרת. אם נקשיב, נוכל להתעשר בדעתנו.

'טיפ' לסיום: הרגילו את לשונכם לומר, "אני מקשיב לך, אך מבקש רשות שלא להגיב כעת, כי אני רוצה לחשוב על הדברים, לנסות להתחבר אליהם". המשפט הזה הוא מפתח להצלחה בזוגיות, בהורות, ובכל סוג של קשר. בדוק.

טאצ' - מתחילים שבוע טוב ברגל ימין.

מנחם זיגלבוים, מאמן אישי להצלחה ולמצוינות 0503-541295

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר