הרב סולובייצ'יק נגד 'הפלג הירושלמי': לא אכפת להם שיגייסו בכדי להוכיח שצדקו

הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, שב ותקף הבוקר את אנשי 'הפלג הירושלמי' וטען כי כל מטרתם להגיע לשלטון, וכשיגיעו יאמינו בו מאוד וכי הם מוכנים שיגייסו בחורים בכדי להוכיח שצדקו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב סולובייצ'יק (צילום: באדיבות המצלם)

הסערה סביב חוק הגיוס המתוקן נמשכת: על רקע התחדשות המהומות בשבוע שעבר, ותקיפת לוכדי העריקים באלימות בירושלים ובאשדוד, ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק שב ותוקף את אנשי הפלג הירושלמי.

לדברי תלמידים, במהלך השיעור היום אמר הגרא"י, כי ישנם אנשים הצועקים "גזירה" ומוצאים בחורים להפגנות וזה בסופו של דבר מוציא באמת את הבחורים מהישיבות. לדבריו, לא אכפת להם שמישהו יתגייס בכדי שהם יוכלו לומר שצדקו.

הרב סולובייצ'יק סיפר כי בימים האחרונים היה בחתונה של אנשי הפלג הירושלמי ושרו שם "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים". הגרא"י תקף ואמר, כי ודאי שכעת אינם מאמינים, אך כשיהיו בשלטון יאמינו מאוד וכי כל מטרתם היא להגיע לשלטון.

הוא שב והבהיר כי אותם אנשים מסוגלים לדאוג שיגייסו בחורים, רק בכדי שיכולו להראות לכולם שאכן יש גזירה והדגיש כי האמת היא שלא יגייסו אף בחור ישיבה מהסטנדר.

לפני כחודש תקף הגרא"י את הפלג הירושלמי ואמר דברים ברוח דומה: "בכלל, כל מה שמספרים בענין הגיוס הכל שקר וכזב. כלום אין להם בראש, כל היום צועקים גיוס גיוס. אין גזירת גיוס! לא הולכים לקחת אף אחד בכפייה! סתם עלילות! יש לי מידע שהם הולכים ומדברים עם הכתבים החילוניים, ונותנים להם כתבות, ואח''כ הם יוצאים וצועקים: הנה, ההוא כתב...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר