הדיינים חייבו את הבעל להתגרש מיד: מנסה להטעות את בית הדין

בית הדין הרבני האזורי באשדוד ביקר את התנהגות הבעל, שיזם את הגירושין ועם זאת מפר הבטחות ומושך את ההליך, "בכדי להשיג הישגים כספיים ורכושיים שאינם מגיעים לו".

עו"ד איל רמתי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בני הזוג נפרדו לפני יותר מחמש שנים. בשנת 2012 הגיש הבעל תביעה לגירושין בבית הדין, אליה כרך את ענייני הרכוש, בעוד שהאישה רצתה לחזור לחיות ביחד. שני הצדדים העלו, בין היתר, טענות קשות אחד כלפי התנהגותו של השני, כולל טענות בדבר אלימות.

לשאלות על גירושין:

פורום דיני משפחה

מאז, במספר דיונים הביעה האישה את רצונה בשיקום הנישואין וטיפול זוגי, בעוד שהבעל סירב בנחרצות ורצה להתגרש מידית.

במרץ 2015, לראשונה הסכימה האישה לקבל את הגט באופן מידי, ולאחר מכן ידונו הצדדים בחלוקת הרכוש. אלא שהבעל סירב להתגרש, בטענה שאם ייתן גט בשלב זה, הדבר יגרום לפקיעת סמכותו של בית הדין לדון לאחר מכן בנושא הרכוש.

ואולם, לבעל לא הייתה סיבה לחשוש. בהחלטת ביניים, בית הדין קבע שהוא הערכאה המוסמכת לדון בענייני הרכוש, בין היתר מאחר שמדובר בתביעת גירושין כנה. מאוחר יותר ניתנה גם החלטה של בימה"ש לענייני משפחה, בה נקבע כי כל נושא הרכוש נמצא בסמכות בית הדין הרבני.

בית הדין "סבר לתומו כי נסללה הדרך למתן גט", כלשון הדיינים, וקבע מועד לסידור הגט. אולם לתדהמת הדיינים הבעל לא הסכים, מסר הבטחות חוזרות ונשנות ושוב לא הסכים, וכך העניין המשיך להיסחב.

לאחרונה, בדיון שהתנהל במשך שעות, דחקו הדיינים בבעל לקיים את הבטחותיו הרבות ולתת לאשתו גט. אולם הבעל, כפי שתיארו הדיינים, "טען וחזר וטען טענות מטענות שונות ומשונות בניסיון לשכנע את ביה"ד כי קודם מתן הגט יש לדון בתביעה הרכושית של הבעל, ורק לאחר מכן יינתן הגט".

עיגון קשה

אב בית הדין הרב מיכאל צדוק והדיינים הרב אלימלך וסרמן והרב אריאל שוייצר, לא הסתירו את דעתם על התנהלות הבעל, והתרשמו שהוא מתכוון להפוך את מתן הגט לאמצעי לחץ על האישה, בכדי להשיג הישגים כספיים ורכושיים שאינם מגיעים לו, ומנסה "לרתום" לכך את בית הדין.

הצדדים מתכתשים ביניהם כבר יותר משלוש שנים ופרודים יותר מחמש שנים, "ואין חולק על כך שאבד כל סיכוי לשלום בית בין הצדדים", ציינו הדיינים.

"אין זה מן הראוי להשהות את סידור הגט עד לאחר סיום הדיונים בנושא הרכוש ולגרום עיגון קשה של האישה, אלא אף זו שהתנהלותו המזגזגת של הבעל והצהרותיו השקריות, כאשר אמר שנה ושילש שייתן הגט מיד לאחר קבלת החלטת ביהמ"ש למשפחה בנושא הסמכות, וכיום הוא מתכחש להבטחותיו, מהווה הטעיה של ערכאה משפטית ומגלה על חוסר כנות", כתבו הדיינים.

משכך, הדיינים הבהירו שהם אינם רואים בדרישת הבעל להמתין עד סיום הליכי הרכוש, עילה המצדיקה את עיכוב הליך סידור הגט.

לאחר מכן, הדיינים פירטו שורה של עילות לחיוב הבעל לגירושין. בין היתר, הוסבר כי הבעל הוא בגדר "מורד", שכן עזב את אשתו ולא הסכים לשום הליך של שלום בית, שני הצדדים רוצים להתגרש, וכן בעילת "חיוב בגט כאשר הבעל מתנה לקבל את המגיע לו על פי דין".

לפיכך, בית הדין החליט לחייב את הבעל בגירושין לאלתר, והורה למזכירות לקבוע מועד לסידור גט תוך 21 יום. אם הבעל יסרב להתגרש במועד שייקבע, בית הדין ידון בשאלה אם להטיל על הבעל צווי הגבלה בהתאם לחוק בתי הדין הרבניים.

  • ב"כ התובעת: עו"ד בן און פלד
  • ב"כ הנתבע: טו"ר אהרון מזרחי

לעורך דין משפחה • לפסק הדין לחצו כאן.

הכותב: עורך דין איל רמתי עוסק בדיני משפחה.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין".

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר