שישה הרוגים ב"אסון 402"

למה אירע אסון כזה נורא? חברי "המועצת" מתייחסים לטרגדיה

חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" מתייחסים לאסון הקשה שפקד אמש את הציבור החרדי כולו במותם של שישה נוסעם בקו 402. "להראות לנו שיש מנהיג לבירה. להתחזק באמונה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: עזריאל שניצר)

חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" מתייחסים הבוקר (שני) לאסון הקשה שפקד אמש את הציבור החרדי כולו.

הגאון רבי יצחק שיינר צוטט בעיתון "יתד נאמן" שאמר כי מהשמיים מראים לנו שיש מנהיג לבירה. "הקדוש ברוך הוא עשה בעולמו כאלו אסונות נוראיים ולבטח זה בא לעורר ולומר לנו שאין זה מדרכי הטבע משמיים חפצים להראות לנו שיש מנהיג לבירה.

"רק הוא מנהיג מלמעלה וכל חיינו תלויים בו יתברך. אם נתחזק כולנו באמונה שלזה בא הדבר לעורר אותנו לבטח נוכל להיטיב את דרכינו בעולמנו כשנדע שהכל מאיתו יתברך".

הגאון רבי משה הלל הירש התבטא ואמר כי "הדבר הראשון שניתן לומר כששומעים שמועה כה קשה שכל הדברים הללו באים מן השמיים. כתוב 'בכל דרכיך דעהו', ומבאר על כך רבינו יונה שכל דבר שאדם עושה צריך הוא לחשוב שהכל מאיתו יתברך. שכל צעד ושעל הוא מאת ה' וחייבים הכל לו יתברך.

"מקרה זה שלבטח אינו דבר שבשיגרה בא להזכיר לנו שכולנו צריכים להתחזק ולזכור את הבורא יתברך. אין ספק שמהשמיים תובעים מאיתנו להתחזק בעת צרה שכזו וכל אחד צריך להתמקד במה שצריך לתקן. בחורי ישיבות נדרשים לחזק את הקשר שלהם לתורה ולדעת שהתורה היא משאלתם היחידה ולהיות בני תורה אמיתיים ללא חיקוי של סממני הרחוב. וכל איש ואשה יחשבו בדברים שצריכים תיקון אם להתפלל ולכוון יותר או לברך בכוונה או בשאר פעולות האדם לחזק את הקשר עם בוראו".

הגאון רבי משה יהודה שלזינגר אומר כי "מקרה כה מצער מלמד אותנו שיש לחשב חשבונו של עולם במה שנדרש מאיתנו תיקון ולבטח מורה לנו הקדוש ברוך הוא שיש להתחזק ועלינו לראות את השגחתו בכל דבר בעולם.

"כשקורה אסון כזה יש שיאמרו שהכל מקרה אולם זו הזדמנות לנו לראות שאין מקרה בעולם והבריאה כולה מלאה בפרטים ואירועים. וכמו שעלינו להודות על פלאי הפלאים שהשם עושה איתנו בכל רגע כך עלינו ללמוד לעורר מחשבות בעקבות מקרה כה מצער שעלינו להתקרב להשם יתברך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר