מפיקים לקחים

משרד התחבורה יוזם: מערכת התראה על כל אוטובוס

בעקבות אסון 402 שגבה את חייהם של שישה בני אדם, במשרד התחבורה יוזמים מהלך במסגרתו תותקן מערכת חדשנית למניעת תאונות על כל אוטובוס ישראל ותתריע מפני סטייה מהנתיב (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משרד התחבורה יוזם התקנה של מערכת בטיחות חדשה על כל האוטובוסים. המערכת החדשה תתריע על סטייה מנתיב. הסיבה ליוזמה החדשה היא תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה אמש (ראשון) בין אוטובוס לנהג משאית וגבתה את חייהם של שישה בני אדם.

מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר בגל"צ: "העניין הוא הגורם האנושי, כמו במספר רב של תאונות. אבל גם את הגורם האנושי אנחנו רוצים להסיר ולצמצם עד כמה שאפשר. שבוע שעבר שר התחבורה חתם על תקנה של התקנת מערכות בטיחות חובה החל מנובמבר שיתריעו על סטייה מנתיב".

בבית המשפט לתעבורה בירושלים התקיים הבוקר הדיון בהארכת מעצרו של חיים ביטון, נהג האוטובוס מ"אסון 402". מעצרו הוארך בשלושה ימים.

המשטרה חושדת כי נהג אוטובוס אגד, ניסה לשבש את החקירה כאשר הוציא את דסקת הטכוגרף מיד לאחר התאונה. במשטרה חושדים כי הנהג שידע שהדסקת יסייע לחוקרי התאונות, בחר להעלימה בכדי לשבש את החקירה.

במהלך הדיון אמרו נציגי המשטרה כי "לטענת הנהג, הוא החזיר את הדיסקה וסגר את המכשיר. בזירת התאונה לא הצלחנו לפתוח את המכשיר גם בעזרת הנהג. פירקנו את כל המכשיר. הוא נמצא במעבדה כדי ששם יפתחו אותו ויוודאו שאכן הדיסקה שם כמו שטוען החשוד". דסקת הטכוגרף, היא "הקופסה השחורה", של האוטובוס, בה מתועד כל מהלך הנסיעה.

יצוין כי חוקרי המשטרה מתקשים לקבל את גרסת הנהג וחושדים כי הוא האשם בתאונה מאחר ולא התרכז בנהיגה ולכן הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות של ששת ההרוגים. לדברי גורמים בחקירה "גרסתו תלושה מהמציאות".

נציג המשטרה הזכיר בדיון כי הנהג היה מעורב בתאונה דומה לפני מספר שנים, גם היא בקו 402, במרחק קצר ממקום התאונה אמש. בתאונה ההיא נפצעו שמונה עשר בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר