סערת מודעת הניחום

אגד טוענת: התייעצנו עם 'יועצים למגזר החרדי' לגבי מודעת ניחום האבלים

לאחר הסערה שפרצה בעקבות מודעת הניחום התמוהה של חברת אגד, מגיבים בחברה ואומרים כי היא נוסחה "בעצה אחת עם יועצינו למגזר החרדי ובהתייעצות עם נציגי העיתונות המגזרית" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האוטובוס שהיה מעורב בתאונה (צילום: פלאש 90)

בעקבות גל הביקורת על מודעת האבל שפרסמה חברת אגד הבוקר (שלישי) ביומונים החרדים, ללא הבעת התנצלות וללא שמות ההרוגים, יו"ר חברת אגד מסביר כי המודעה נוסחה בהתייעצות עם עיתונאים חרדים.

במכתב ששיגר לחברת הכנסת עליזה לביא, ניסה היו"ר אבי פרידמן להסביר "התייחסנו למודעת התנחומים ברגישות רבה וביקשנו להביע באמצעותה את תנוחמינו הכנים בצער המשפחות. וודאי שלא היה בכך שום התנשאות, חלילה". לעצם הניסוח הוא כותב כי הוא "נעשה בעצה אחת עם יועצינו למגזר החרדי ובהתייעצות עם נציגי העיתונות המגזרית".

הבכיר באגד עדכן כי הוא וצוותו יגיעו מחר לבתי משפחות האבלים כדי להביע את תנחומיהם. "מחר יום רביעי, אני וצוות בכירים מאגד, נערוך ביקור תנחומים אצל כל המשפחות ונביע את כאבנו, צערנו והשתתפותנו באבלן הכבד".

המכתב הגיע בעקבות מכתב ששלחה חברת הכנסת לביא בו היא קבלה על היעדר שמות ההרוגים: "במודעת האבל שפרסמה חברתכם לא פורסמו שמות ההרוגים בתאונה. היעדרם של השמות מביע זלזול בכאבן של משפחות ההרוגים. מודעת האבל הזו מבטאת התנשאות, נתק ואטימות לב. זו לא נחמה, לא השתתפות בצער ולא לקיחת אחריות על המקרה הטרגי שפגע באנשים רבים כל כך".

"מן הראוי היה להזכיר את שמות ההרוגים במודעה שיצאה מטעמכם", כתבה לביא תוך שהיא מוסיפה ומפרטת את שמות ההרוגים וסיפור חייהם. "לכל איש ואישה יש שם. לכל איש ואישה יש משפחה ואנשים קרובים המבכים את לכתו. מן הראוי שחברת אגד תסתכל למשפחות ההרוגים עיניים, תתנצל ותשתתף בצערם באמת ובתמי".

בסוף המכתב דרשה חברת הכנסת כי חברת אגד תפרסם מודעה נוספת עם שמות ההרוגים. "אני מצפה שתפרסמו בקרוב מודעה נוספת שמזכירה את ההרוגים בשמם. לא יהיה די בכך לכסות על המחדלים שגרמו לתאונה המחרידה הזו, אבל זה לפחות צעד בכיוון של חשבון נפש והשתתפות אמיתית בצער".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", במודעה שהתפרסמה ביומונים החרדים נכתב: "אבלים דואבים וכואבים על מותם של ששת נוסעי קו 402 בתאונה הטראגית. אנו שולחים תנחומנו הכנים למשפחות האבלות על אובדן יקיריהם ע"ה, בנחמת ציון תנוחמו".

ברשתות החברתיות הביעו זעם על המודעה, וטענו כי מדובר במהלך ציני וחסר רגישות, כאשר אגד לא טורחת כלל להביע התנצלות בפני המשפחות, או לקחת אחריות. עוד ציינו הגולשים כי באגד לא טרחו לכתוב את שמות ששת ההרוגים.

דובר אגד רן רטנר מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "עסקינן במודעות אבל ונחומין למשפחות השכולות ומקורביהן מקרב המגזר החרדי, אשר קפדו את חיי היקר להן מכל בתאונת הדרכים הקשה והמצערת הזו. ההשתתפות בצער היא אמיתית וכנה והיא מבטאת את תחושת כל עובדי ונהגי אגד בימים קשים אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר