ראיון דומע ל"כיכר השבת"

הוריו של ההרוג: "לא מאשימים את הנהג, הוא שליח משמיים"

"אין לנו טענות לאף אחד, הנהג היה שליח משמים" אומרים ל"כיכר השבת" הוריו של לוי יצחק אמדדי ז"ל שנהרג באסון 402. "עם ישראל, בואו נתאחד, שהקורבנות לא יהיו לבטלה". הראיון המלא (ארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הראיון המלא (צילום: כיכר השבת בפייסבוק)

יומיים לאחר אסון 402 בו קיפחו את חייהם שישה בני אדם, ביניהם לוי יצחק אמדדי ז"ל, תלמיד ישיבה בן 17 מיבנאל, מספרים אביו ואמו, הרב הלל אמדדי ורעייתו בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על הבן שאיבדו באסון הנורא. הראיון הועבר בשידור חי בכיכר השבת ובעמוד הפייסבוק.

"לוי יצחק היה לומד בישיבה בבני ברק, הוא זכה להתפלל כל יום עם מרן רבי חיים קנייבסקי" מספר האבא, "ביום שישי האחרון הוא נסע לירושלים לאחיו, כדי לחפש ישיבה אחרת בירושלים. הוא רצה להתעלות".

לוי יצחק ז"ל לצד האוטובוס בו נהרג (צילום: כיכר השבת, פלאש 90)

"ביום ראשון הוא מתקשר ואומר לי 'אבא, אני הולך לחפש ישיבות'" מספר הרב הלל על השיחה האחרונה עם בנו. "הוא שואל אותי: "אבא, איך אתה מרגיש?' ומספר לי שהלך וראה ישיבה מצויינת, 'הכרתי בחור שיעזור לי להתקבל אחרי פסח'. בסוף השיחה אמרתי לו שכשיגיע לישיבה בבני ברק שיתקשר אליי".

"בסביבות שמונה וחצי בערב, כשאני חוזר מהשיעור, הבן שלי שלומד בבני ברק מתקשר אליי ושואל אם אני בקשר עם לוי יצחק. אני מנסה להתקשר והוא לא זמין. הוא מאוד מסודר בדרך כלל, ותמיד זמין" מספר האב.

"אשתי גם לא הייתה בבית. ברבע לעשר אני שומע דפיקות בדלת ונכנסת קצינת משטרה עם איש זק"א מחיפה. אז הבנתי שקרה משהו. היא פנתה אליי ואמרה לי שכנראה הבן שלך... קרה מה שקרה בתאונת דרכים".

לוי יצחק עם המוהרא"ש (באדיבות המשפחה)

הרב הלל מספר כי אחד מבניו ששמע על התאונה הקשה, שמע על הדיווחים לפיהם שני בחורי ישיבה נהרגו ומיד התקשר למשטרה ולמד"א. "כל אחד אמר שזה לא התחום שלו".

האב משבח את המתנדבים שטיפלו בגופות ההרוגים: "אני יודע שזה היה קשה, הם עשו את העבודה במסירות נפש. חשוב לי לציין לעם ישראל" הוא מוסיף, "ברוך השם הוא הלך לישיבה של מעלה כשהוא היה בדרך לישיבה בבני ברק. הוא היה עם צדיקים באוטובוס, קורבנות קדושים שעלו לשמיים. זה קורבנות של כלל ישראל".

אמו של לוי יצחק מספרת: "תמיד הוא אמר אמא אל תדאגי, אני לא אצער אותך, תראי ממני נחת". בשלב זה של השיחה הכואבת, מציגה האם פנקסים שכתב לוי יצחק ז"ל ובהם סיכם את לימודיו: "לא זוכרת מתי הוא נתן לי את זה, לא מזמן, הוא אמר 'אמא, תראי מה אני מספיק ללמוד'. אמרתי לו 'יופי, איזה נחת אתה עושה לי'. אמרתי לעצמי - כשאני אקבר, אני אקבר עם זה. כל מה שהוא למד הוא סימן לעצמו וי".

(באדיבות המשפחה)

יש לכם טענות על נהג האוטובוס?

"לפני הלוויה, אנשים אמרו לי 'הוא לא היה צריך לנסוע לירושלים'. אמרתי 'לא!, הוא היה צריך לנסוע', מהשם מצעדי גבר כוננו. הקב"ה רצה שיסע, ועיכב אותו, והוא היה צריך לעלות על האוטובוס הזה, זו גזירה משמים. הוא לא הלך לבד, הם הלכו כדי להמתיק את הדין מעל עם ישראל". הרב הלל פונה לצופים ואומר: "עם ישראל, בואו נתאחד, שהקורבנות לא יהיו לבטלה. נתחזק וניקח מסר לאהבת חינם. רואים שבזמן של צער כולם מתאחדים. שכולם יתחזקו בלימוד תורה, באהבת הבריות, בצניעות".

"אין לנו שום טענות. אנחנו לא מאשימים את הנהג ולא שום דבר, זה הכל משמיים, הוא היה רק שליח. אנחנו מאמינים בזה באמונה שלמה".

הפנקסים שלוי יצחק כתב (באדיבות המשפחה)

איך מתחזקים אחרי אסון כזה?

"זה לא קל, בשביל זה עכשיו הלימודים שלומדים כל החיים. אני שומע הרבה את הרב אלימלך בידרמן הוא מחזק המון באמונה. השיחות שלו הם חיזוק עצום".

באסון 402 נהרגו הבחור יעקב ישראל חשין ז"ל, הבחור ישראל וינברג ז"ל, הבחור אהרון מרדכי כהן ז"ל, הבחור לוי יצחק אמדדי ז"ל, הגברת מרת לאה מלמוד ע"ה והגברת חנה פעשא פרנקל ע"ה. לפחות עשרה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה בדרגות שונות.

הלוויתו של לוי יצחק אמדדי ז"ל (באדיבות נחמן מאהל)

הראיון עם אביו של לוי יצחק ז"ל נעשה באמצעות פלטפורמת השידורים החיים של הרשת החברתית פייסבוק, ושודר כאן באתר וכן בעמוד הפייסבוק של "חדשות כיכר השבת".

אסון 402 - ערוץ מיוחד

מכתב שלוי יצחק קיבל מהמוהרא"ש (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר