העיכוב בזיהוי הגופות

ליצמן נגד המשטרה: למה עיכבתם את שחרור הגופות לקבורה?

במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, מביע ליצמן ביקורת על דרישת המשטרה לזיהוי שיניים של ההרוגים באסון 402 כתנאי לשחרור הגופות, דרישה שהסבה לדבריו צער למשפחות ההרוגים (חדשות)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן תוקף הערב (שלישי) את התנהלות המשטרה בהליך זיהוי הרוגי אסון 402 וטוען כי בדיקה מיותרת שנערכה הסבה צער למשפחות ההרוגים.

במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, מביע ליצמן ביקורת על דרישת המשטרה לזיהוי שיניים של ההרוגים כתנאי לשחרור הגופות לקבורה, דרישה שעיכבה בצורה משמעותית את זמן הקבורה.

מלשכתו נמסר כי "שר הבריאות ליצמן שהגיע למקום שעה קלה לאחר התאונה, עקב מקרוב אחר פינוי הפצועים והנפטרים, וכן סייע בזירוז הליכי הזיהוי לבקשת המשפחות. על פי החוק, המכון לרפואה משפטית הקובע זיהויים של הרוגים בתאונה או מקרה פתאומי אחר, פועל תחת משרד הבריאות ובאחריותו".

במכתב כותב ליצמן: "משיחות שערכתי עם גורמי מקצוע במכון לרפואה משפטית נאמר לי לגבי הגופות שפניהם לא הושחתו וניתנו לזיהוי וודאי אולם למרות זאת התעקשה המשטרה על בדיקת שיניים שעורכת שעות ארוכות ללא סיבה מוצדקת. במקרה של זיהוי וודאי מדוע לעכב את גופות הנפטרים מהבאתם לקבורה?"

"אודה לבדיקתך מול גורמי המקצוע במשרדך, ובמידת הצורך אף לתקן את הכשלים", מסיים ליצמן את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר