בעקבות מכתב ליצמן

המשטרה על זיהוי הרוגי "אסון 402": פעלנו ברגישות, מנענו תקלות

בעקבות מכתבו החריף של שר הבריאות ליצמן על זיהוי הרוגי "אסון 402", מבהירה המשטרה בהודעה מיוחדת כי הם פעלו ברגישות ולפי המתחייב במקרה תוך דאגה למניעת תקלות חמורות בזיהוי (חדשות)

הלווית הגב' חנה פרנקל ע"ה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות מכתבו החריף של שר הבריאות יעקב ליצמן לשר לביטחון פנים גלעד ארדן על תפקוד המשטרה לאחר "אסון 402" והתעקשותה לזהות את ההרוגים רק עם צילומי שיניים, המשטרה מבהירה בהודעה חריגה כי פעלה באופן מקצועי ולפי המתחייב.

"בהמשך לתאונה המצערת שאירעה השבוע ולפרסומים אודות סוגיית הזיהוי", נאמר בהודעת דובר המשטרה, "פעלה המשטרה באופן מקצועי המתחייב במקרה כגון זה (יותר מנפגע אחד)".

לדברי המשטרה, "ההחלטה בדבר הצורך ואופן הביצוע של זיהוי מדעי מתקבלת על סמך שיקולים מקצועיים על ידי הסמכות המקצועית המתאימה ומבוססת על סטנדרטים בינלאומיים ועל נסיון מצטבר של מומחים בארץ ובעולם.

"המשטרה מודעת לרגישות הכרוכה בהליך ולעובדה שמאחוריו עומדת משפחה ופועלת ברגישות מירבית ותוך ריכוז מאמצים לצמצם ככל האפשר את משך ההליך מבלי לפגוע בסטנדרט המקצועי המחוייב לביצועו באופן מדוייק, כדי למנוע תקלה שמחירה יהיה חמור".

המשטרה מוסיפה ואומרת כי "הבדיקה שמבוצעת, לעולם תהיה האפשרית המספקת בזמן הקצר ביותר. כך למשל, בדיקת ט.א. קצרה יותר מבדיקת שיניים והאחרונה קצרה יותר מבדיקת dna".

"למעלה מן הצורך נאמר כי במקרה זה התגלו גם סתירות בין תעוד לזיהוי. רק בדיקת זיהוי מקצועית, מנעה תקלה שעלולה היתה להיגרם", מוסיפים במשטרה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", במכתב ששיגר שר הבריאות ליצמן לשר ארדן הוא תקף את התנהלות המשטרה בהליך זיהוי הרוגי אסון 402 וטוען כי בדיקה מיותרת שנערכה הסבה צער למשפחות ההרוגים.

במכתב כותב ליצמן: "משיחות שערכתי עם גורמי מקצוע במכון לרפואה משפטית נאמר לי לגבי הגופות שפניהם לא הושחתו וניתנו לזיהוי וודאי אולם למרות זאת התעקשה המשטרה על בדיקת שיניים שעורכת שעות ארוכות ללא סיבה מוצדקת. במקרה של זיהוי וודאי מדוע לעכב את גופות הנפטרים מהבאתם לקבורה?".

מלשכתו נמסר כי "שר הבריאות ליצמן שהגיע למקום שעה קלה לאחר התאונה, עקב מקרוב אחר פינוי הפצועים והנפטרים, וכן סייע בזירוז הליכי הזיהוי לבקשת המשפחות. על פי החוק, המכון לרפואה משפטית הקובע זיהויים של הרוגים בתאונה או מקרה פתאומי אחר, פועל תחת משרד הבריאות ובאחריותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר