ליצמן: "תכננו להעביר את מיכל האמוניה לפני נאום נסראללה טרלללה"

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס בועדת הבריאות לאיומי חסן נסראללה ואמר כי תכננו להעביר את האמוניה עוד לפני נאומו. הדיון עסק בהצעת חוק שתאפשר לרוקח לתת תרופה בלי מרשם (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע הבוקר (רביעי), במפתיע לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, להשתתף בדיון שעסק בהצעת חוק לפיה יוסדרו ויוחמרו הפיקוח והעונשים על רוקחים, יצרנים ויבואנים של תרופות, כחלק מהמאבק בפשיעה פרמצבטית.

בפתח הדיון התייחס השר לנאומו של מזכ"ל החיזבאללה אמש שאיים לפוצץ את מיכל האמוניה בחיפה ואמר: "אנחנו פועלים כבר כמה חודשים בשקט וללא פרסום להעברת מיכל האמוניה מחיפה , עוד לפני מה שאמר נסראללה-טרלללה, ובמקביל בודקים מה אפשר לעשות בינתיים".

במסגרת הצעת החוק, מבקש משרד הבריאות לאפשר לרוקח לנפק במצבים דחופים תכשירי מרשם ללא מרשם רופא. זאת לאחר בירור המצב הרפואי, תיעוד מיוחד ודרישה להעביר מרשם רופא תוך 72 שעות.

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי היא מתנגדת לסעיף זה וליצמן הגיב להם: "אנחנו נעשה את זה, ואם זה לא מוצא חן בעיני ההסתדרות הרפואית היא יכולה לחפש לעצמה משרד אחר".

גם יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הודיע כי הוא תומך בסעיף זה: "אנחנו צריכים לדאוג לטובת החולה ולאפשר לו טיפול תרופתי זמין במצבי חירום. זה לא פוגע ברופאים בשום צורה. יש לאפשר גם לבאי כוחם של חולים הרתוקים למיטה לקבל בעבורם תרופות במצבי חירום".

ח"כ שולי מועלם: "ההתנגדות לעניין הזה היא לא עניינית. אני לא רואה בעיני רוחי גדודי חולים מסתערים על בתי המרקחת בדרישה לקומדין ללא מרשם. אנחנו סומכים ידינו על הרוקחים המקצועיים ".

אולם פרופ' אליעזר רחמילביץ' מההסתדרות הרפואית טען: "אני מפחד מאסון. ברוב המקרים הרוקח בכלל לא מכיר את הבנאדם. זה יכול להיות מסוכן. חייב להיות רופא שמעורב בעניין הזה. אתם מבינים איזה תביעות יוגשו? כבר קרו מקרים כאלה בעבר. לא יכול להיות שחולה מגיע באמצע הלילה ויקבל תרופה לדילול דם ומדמם במוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר