נהג "אסון 402" שחזר את התאונה: "אני מצטער מאוד"

שעות ספורות לאחר התאונה הקטלנית, הובא חיים ביטון, נהג קו 402 של 'אגד', לזירה כדי לשחזר את התאונה וטען שלא ראה את המשאית. "אני מצטער. הלוואי ויכולתי למנוע את זה", אמר (בארץ)

חיים ביטון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שעות ספורות לאחר התאונה הקטלנית, בשעה 1:00 בלילה (שני), הובא חיים ביטון, נהג קו 402 של 'אגד', לזירת התאונה כדי לשחזר את הרגעים שקדמו להתנגשות במשאית שחנתה בשולי הדרך, התנגשות שהביאה למותם של שישה מנוסעי האוטובוס.

לפי הדיווח ב'חדשות 2', ביטון טען בפני חוקרי המשטרה במהלך השחזור כי לא שיחק בטלפון הסלולרי ולא דיבר בו. לטענתו, נהג המשאית אשם מאחר והוא עמד בצורה מסוכנת ולא הדליק אורות מצוקה.

ביטון, שהובא לזירה לאחר פינוי כל הפצועים וההרוגים, התיישב ליד ההגה והחל לשחזר. "הייתי מרוכז בנהיגה, לא שיחקתי עם הטלפון", אמר ביטון. "הייתי לאורך הנסיעה בנתיב הימני של הכביש ולא ירדתי לשוליים".

לדבריו, כפי שהוא ב'חדשות 2', הוא הבחין במשאית רק שנייה לפני שפגע בה. "לא ראיתי אותה בכלל. כשאני נוהג אני מרכיב משקפיים. המשאית לא הפעילה וינקרים ולא משולש אזהרה. אני מצטער מאוד על מה שקרה. הלוואי ויכולתי למנוע את זה".

במהלך השחזור, ביקר ביטון לעצור והם אפשרו לו להירגע. לפי הדיווח, החוקרים גילו בשטח פער בין השחזור של ביטון לבין הממצאים שאספו, לפיהם, ביטון נסע על השוליים מרחק רב, מה שמעיד כי דעתו הוסחה מהנהיגה.

אמש, לבקשת המשטרה, שחרר ביהמ"ש את ביטון ל-21 ימי מעצר בית עם צו עיכוב יציאה מהארץ. השופט נאיל מהנא קבע כי לפי חומר החקירה קיים חשד סביר שביטון גרם בהתנהגותו לתאונה המחרידה.

ב"ישראל היום" דווח הבוקר כי המשטרה תמליץ להגיש נגד ביטון כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי חקירה.

במקביל לחקירת ביטון, חוקרת המשטרה את התנהלות חברת 'אגד', על כך שביטון חזר לנהוג למרות שבעבר היה מעורב בתאונה דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר