"השכם להורגו - סיסמה"

סערה: יעלון גיבה את הרמטכ"ל שתקף את דברי חז"ל

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט עורר סערה שטען כי דברי חז"ל "הבא להורגך השכם להורגו", הם סיסמה שאין לפעול על פיה. ח"כ סמוטריץ שיגר מכתב זועם לשר הביטחון יעלון שבחר לגבות את אייזנקוט (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

סערת ניטרול המחבלים: הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט עורר אתמול סערה, כשטען כי ההלכה שקבעו חז"ל "הבא להורגך השכם להורגו", אינה תקפה בימינו וכי מה שאמור לעמוד לנגד עיני הלוחמים הוא המוסריות והמקצועיות. הדברים עוררו סערה, אך הבוקר אייזנקוט מקבל תמיכה משר הביטחון משה בוגי יעלון.

במפגש עם תלמידי תיכון אמר אייזנקוט על הוראות הפתיחה באש: "חייל מקבל רובה או טיל כדי ליטול חיי אדם, והוראות הפתיחה באש נגזרות מהמשימה שהכוח מקבל. אנחנו לא פועלים לפי סיסמאות כמו 'הבא להורגך השכם להורגו'. חייל יכול לפתוח נצרה ולירות אם יש סכנה עליו או על חבריו.

"באיו"ש יש אלפי חיילים סביב שני מיליון פלסטינים ומאות אלפי אזרחים ישראלים. אנו מחנכים את חיילנו לפעול לפי ערכי ורוח צה"ל, והרבה יותר קל לפעול מול סוריה או לבנון בעניין הזה. אם היינו פועלים בצורה לא ערכית בהוראות הפתיחה באש שלנו, זה היה מאיים על צה"ל. 170 אירועי טרור היו לנו בחודשים האחרונים, ונהרגו יותר מ-100 מחבלים כאשר לחיילים היו שניות שיפוט בודדות. לא הייתי רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה שמחזיקה מספריים. חיילינו ערכיים ואנו יודעים לשמר זאת. אנו מחנכים לממלכתיות בצבא ולא מכניסים לצה"ל ויכוחים שיכולים לפגוע בעוצמתו".

דבריו עורר סערה וסגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לשר הביטחון משה יעלון בו טען כי דבריו של הרמטכ"ל הינם ,אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות".

הבוקר השיב שר הביטחון לביקורת ואמר כי "צריך פעול בקור רוח ושיקול דעת, אסור לפגוע בחפים מפשע וליצור נסיבות שבהן הדם הרותח של אזרחים, חיילים או שוטרים גורם לנו לאבד צלם אנוש, באופן שבסופו של דבר מכרסם בדרכנו ובצדקתה. זה אתגר פיקודי מהמעלה הראשונה. אוי לנו אם לא נשמור על כך, גם כחיילים וגם כאזרחים - שלצערי לפעמים נוטלים את החוק לידיהם. אנחנו נלחמים על חיינו, אבל גם על צלמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר