החוקרים טוענים: מצאנו בחפירות בירושלים בית מלפני כ-7,000

חוקרי רשות העתיקות הודיעו כי בחפירות ארכיאולוגיות באזור ירושלים נמצא בית אותו הם מתארכים לתקופה של לפני כ-7,000 שנה, כאשר שוב הם מנסים לסתור את המסורת היהודית (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות רשות העתיקות)

חוקרי רשות העתיקות הודיעו שמצאו מבנה באזור ירושלים, אותו הם מתארכים ללפני 7,000, כששוב הם מנסים לסתור את המסורת היהודית כי העולם קיים 5,776 שנים בלבד.

כאמור, במהלך חפירות ארכיאולוגיות של רשות העתיקות לפני סלילת כביש בשכונת שועפט התגלו שרידי ישוב קדום מהתקופה הכלקוליתית.

בתקופה הכלקוליתית החל האדם, לראשונה, להשתמש בכלים עשויים מנחושת לצד השימוש בכלים עשויים אבן ומכאן שמה של התקופה, בפי החוקרים.

לדברי, ד"ר עומרי ברזילי, ראש ענף פרהיסטוריה ברשות העתיקות, "התקופה הכלקוליתית מוכרת באזור הנגב, מישור החוף, הגליל והגולן אך כמעט שאינה ידועה באזור הרי יהודה וירושלים. אמנם בשנים האחרונות מצאנו שרידים של יישובים כלקוליתיים בחפירות באבו גוש, מחלף מוצא, ובמתחם הולילנד בירושלים, אבל אלה היו דלים מאוד. כאן, לראשונה, נתגלו שרידים משמעותיים מלפני 7000 שנה".

בחפירה נחשפו שני מבני מגורים ששרידיהם שמורים היטב, אשר על רצפותיהם התגלו מתקנים וכן כלי חרס, כלי צור וקערת בזלת, שאופייניים לתקופה. שלבי בנייה ותחזוקה של המבנים מעידים שהללו שימשו לאורך זמן.

רונית לופו, מנהלת החפירה מטעם רשות העתיקות אמרה כי "עם סיום החפירות בשועפט, ברור לגמרי שבתחומי ירושלים הקדומה פעל יישוב מבוסס. המבנים שנחשפו אינם מביישים בנייה ירושלמית אלפי שנים מאוחר יותר".

היא הוסיפה כי "הגילוי הזה מהווה תוספת חשובה ומשמעותית לחקר תולדותיה של העיר וסביבתה. מלבד כלי החרס, הממצאים המרתקים מאבני הצור, מעידים על אופי המלאכות בהם עסקו תושבי הישוב בתקופה הפרהיסטורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר