אסון 402

הראב"ד לבעל מרדכי פרנקל: חובה עליך להצטער ולהתאבל

ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך ערך ניחום אבלים בבית משפחתה חנה פרנקל ע"ה שנספתה ב"אסון 402", וציין כי הקב"ה לוקח נפשות צעירות כדי לעורר את עם ישראל בתשובה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הראב"ד בניחום אבלים, הניום (באדיבות המצלם)

בשעות הצהריים (חמישי) הגיע ראב"ד "העדה החרדית", הגאון רבי משה שטרנבוך, לניחום אבלים אצל משפחת האברך הרב מרדכי פרנקל היושב שבעה על אשתו מרת חנה פעשא פרנקל ע"ה מאסון האוטובוס בתאונה הקטלנית בקו 402 של 'אגד'.

בדבריו לפני האבלים הביא הגר"מ שטרנבוך מדברי הגר"א על הפסוק "יש נספה בלי משפט" שלפעמים השי"ת לוקח מהעולם נפשות צדיקים בגיל צעיר כדי לעורר את עם ישראל שבכל עת יחיו בתשובה ולא יאמרו שיש זמן לעשות תשובה בזמן הזיקנה.

עוד הוסיף הראב"ד על הנוסח המקובל לומר: "המקום ינחם אותך בתוך שאר אבלי ציון", שיש מקרים ואסונות נוראים שקשה לנחם ואנו אומרים שרק הקב"ה יכול לנחם את האבל על האסון הפרטי שלו בתוך האסון הגדול של חורבן ירושלים.

הבעל השכול הזכיר את העניין של "וידום אהרון" ושאל את הגר"מ שטרנבוך האם הוא צריך "לא להצטער" על האבידה? הראב"ד השיב לו: "חלילה" והוסיף כי וודאי שחובה עליו להתאבל ולהצטער על אשתו ע"ה וכל העניין של 'וידום' זהו לא להרהר אחר מידותיו של הקב"ה.

הבעל הוסיף ושאל: "זה פשוט אצל כל יהודי, מה הדרגה הגבוהה בזה?". והשיב לו הראב"ד: "נו, אשריך. ניכר שאתה בעל דרגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר