ההתנכלויות נמשכות

פתק נשלח לחייל חרדי: "אתה מחטיא הרבים"

אחרי צואה על דלת הבית ואיומים, מסע ההטרדות נגד לובשי המדים נמשך: חייל חרדי קיבל פתק מאברך המזוהה עם הפלג הירושלמי לפיו הוא מחטיא הרבים. "אמשיך ללכת עם מדים" הוא מצהיר (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
לחייל המצולם אין קשר לכתבה (צילום: כיכר השבת)

ההתקפות נגד החיילים החרדים נמשכות: חייל חרדי המתגורר בבני ברק "זכה" הבוקר (חמישי) להטרדה נוספת של קיצונים, ככל הנראה מ"הפלג הירושלמי". לדבריו, בשעה שהמתין לאוטובוס שיאסוף אותו לבסיס הצבאי בו הוא משרת, ניגש אליו אברך שהגיש לו פתק בו נכתב בין היתר כי הוא "מחטיא הרבים".

בפתק שקיבל נכתב: "לכבוד היהודי שאיני מכיר, אנא הימנע מללכת עם מדים אלו בתוך הציבור החרדי, אתה מקרר את הציבור נגד פסק כל הרבנים שאסרו ללכת לצבא, גם מי שלא לומד. אנא הימנע מכך, המחטיא את הרבים אין מספקין בידו לעשות תשובה. יהודי כואב". לאחר שקרא את הפתק הבחין החייל שהאברך שמסר אותו בורח מהמקום.

המכתב שקיבל החייל הבוקר (צילום: כיכר השבת)

החייל מספר כי מדובר בהמשך לסדרת הטרדות והצקות מהן הוא סובל. בעבר קיבל החייל מכתב לביתו בו נדרש שלא להסתובב עם מדים בשכונה "כדי שלא יפגע בחינוך ילדינו", וקיצונים אף טינפו את דלת ביתו בצואה.

הפתרון שמציעים בצבא עבור המקרים הללו הוא פטור מדים, אך החייל טוען כי הוא לא יוריד את המדים גם לו יקבל פטור: "אני יהודי חרדי שומר תורה ומצוות שעובד לפרנסתי בצבא הגנה לישראל, אני עובד בסביבה מותאמת לחרדים, ואין שום סיבה בעולם שאני אחשוש מללבוש את המדים הצה"ליים בבני ברק".

זה מה שעובר חייל חרדי (באדיבות "הצינור", ערוץ 10)

הוא מותח ביקורת קשה נגד חברי הכנסת החרדיים: "אני הצבעתי ליהדות התורה בגלל שאני עושה מה שהרבנים אומרים לי לעשות, אני יהודי חרדי שומר תורה ומצוות וחברי הכנסת ונבחרי הציבור אמורים לייצג אותי ולהגן עלי. לצערי, אף אחד לא מגן עלינו וחלקם אף מסייעים לתוקפים ולאנשי הפלג הקיצוני וההזוי".

החייל טוען בתוקף שלאחר שהמשטרה הצליחה לעצור את ראשי "קמפיין הציידים", עסקנים חרדים דאגו לסייע להם. "אחרי ששוחחרו ממעצר קצר הם חגגו על כך שניצחו את הממשלה הציונית המרושעת" אומר החייל, "המצב הזה אבסורדי וחברי הכנסת שלנו חייבים לעמוד לצידנו".

המכתב שקיבל ח' בעבר (צילום: כיכר השבת)

"אין שום בעיה ללכת עם מדים, אין שום איסור הלכתי וזה לא שונה מכל מדי עבודה רגילים, מדובר בקבוצת קיצוניים שחבל שכל הציבור לא מוקיע אותה" הוא אומר לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר