ההקצאה הממושכת ביותר בתולדות עירית ירושלים הגיעה השבוע לסיומה

לאחר פעילות בעירייה, הגיעה השבוע לסיומה הטוב ההקצאה הממושכת ביותר בתולדות העיריה. המדובר בהקצאה לישיבת "מאור התורה", בראשותו של הגאון רבי אברהם סלים (חדשות, חרדים)

ישיבת מאור התורה, ארכיון (צילום: גולש כיכר השבת)

לאחר פעילות ממושכת של יו"ר סיעת "יהדות התורה" ומחזיק תיק נכסים ומבני ציבור בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, הגיעה השבוע לסיומה הטוב ההקצאה הממושכת ביותר בתולדות העיריה. המדובר בהקצאה לישיבת "מאור התורה", בראשותו של הגאון רבי אברהם סלים.

הליכי ההקצאה לישיבת "מאור התורה", של קרקע בשכונת סנהדריה בירושלים, החלו לפני יותר מ-7 שנים. אלא שבניגוד להקצאות אחרות, ההליכים בהקצאה זו הסתבכו, ובפני הישיבה הוצבו קשיים ללא הרף לאורך כל התקופה. בין היתר נוצר צורך לבצע הליך של שינוי תב"ע לשטח הציבורי המדובר, שנמשך קרוב ל-3 שנים. מנימוקים שונים דרשה העיריה גם לבצע הליך פרסום ההקצאה יותר מפעם אחת, וגם עובדה זו גרמה לעיכובים רבים בהליכי ההקצאה.

לפני כשנה וחצי פנתה הנהלת ישיבת "מאור התורה" אל ראוכברגר, וביקשה ממנו כמחזיק תיק נכסים ומבני ציבור, להיכנס לעובי הקורה ולקדם את הליכי ההקצאה. ראוכברגר לקח לידיו את הטיפול בנושא, וקיים מאז פגישות רבות מאד עם כל הגורמים המקצועיים בעיריה, הן באגף מבני ציבור, הן באגף נכסים, היועצים המשפטיים ובאגף לחינוך חרדי, כדי ללמוד על הקשיים והעיכובים שמנעו עד עתה במשך שנים את סיום ההליכים בהקצאה.

בתקופה זו, כדי לזרז ולקדם את ההליכים שנעצרו ולפתור את הבעיות שנערמו, אף יצר תקדימים מיוחדים עבור ישיבת "מאור התורה", בסיוע ראש צוות נכסים בלשכה המשפטית בעיריה, עו"ד רונן ויניק. כל זאת על מנת לצמצם את הזמן עד אשר ההקצאה תהיה בשלה וערוכה להגיע להכרעה בוועדת ההקצאות.

לקראת ישיבת ועדת ההקצאות שהתקיימה השבוע, ולאחר מאמצים מרובים ואין ספור דיונים ושיחות שנעשו על ידי ראוכברגר לאורך שנה שלמה, הוסרו סוף סוף כל המכשולים והבעיות שמנעו עד עתה את הבאת ההקצאה לאישור, והנושא שולב בסדר היום של הוועדה וזכה לאישורה פה אחד. גם ההתנגדויות שהוצגו בפני הוועדה נדחו על ידה.

עם אישור ההקצאה הודתה הנהלת ישיבת "מאור התורה" לראוכברגר על פועלו למען הישיבה ועל שהביא לסיום של הליכי ההקצאה אחרי 7 שנים של התרוצצויות ואכזבות חוזרות ונשנות, וכן לכל גורמי המקצוע בראשות מנכ"ל העיריה אמנון מרחב.

ראש הישיבה, הגאון רבי אברהם סלים הודה לו ואיחל "שיזכה לסייע להקמת קרן התורה בירושלים ולעוד ועוד מוסדות תורה וישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר