התייחסות ראשונה

הגר"ש כהן: הכל נעשה על דעתנו; למי שיש טענות שיבוא אלינו

נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן, התייחס לאישור "הכותל הרפורמי" בממשלה ואמר כי "הכל נעשה על דעתנו". בצהריים נועד עם הראשון לציון בעניין. צפו בתיעוד (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן )

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, התייחס להחלטת תנועת ש"ס להישאר בממשלה למרות ההכרה בתנועות הרפורמיות עם פתיחת ה"כותל הרפורמי".

בכנס פעילי ש"ס בירושלים התייחס הגר"ש כהן למתקפות הרבניות נגד תנועת ש"ס ואמר: "אם יש לאותם אנשים טענות וכוונתם לשם שמים, שיבואו אלינו ולא ילכו לרדיו. הכל נעשה על דעתנו ואנחנו מקווים שהקב"ה לא יכשיל אותנו ולא תצא תקלה מתחת ידינו".

בתוך כך, בשעות הצהריים הגיע הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, אל מעונו של ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ודן עמו בסוגיות העומדות על הפרק, בין היתר, גם בנושא הכותל המערבי. הראשל"צ שיבח את התנהגות הנציגים החרדיים שפועלים על פי דעת תורה ונלחמים לצמצום המגמה ההרסנית וחדירתם של גורמים רפורמים וקונסרבטיבים וכוונתם לחבל בכרם ישראל.

ראש הישיבה השיב לו כי יש מי שמערערים בעניין ומפקפקים בדעת תורה ואין כוונתם לשם שמים רק לשם התרברבות ופרסום, "אבל ב"ה שזכינו שכבודו עומד על המשמר בכל הענייניים גם בנושאי הגיור ובהעמדת הדת על תילה לשם שמים לכן דבריו נשמעים והוא זוכה לסיעתא דשמיא".

הראשל"צ עם חכם שלום כהן, היום (באדיבות המצלם)
הראשל"צ עם חכם שלום כהן, היום (באדיבות המצלם)

כזכור, בין אלו שתקפו את החלטת הממשלה על פתיחת ה"כותל הרפורמי" היו הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והדיין הגאון רבי ציון בוארון.

הגר"ש עמאר תקף את ההסכם ואמר: "מה להם ולמקוואות, הם יודעים מה זה גיור? הם עצמם שמרו פעם איזה מצווה? הם משחיתים בכרם ישראל, עכשיו הם רוצים כותל. מבחינת ממשלה לא היה כדבר הרע הזה". הרב סיפר כי שוחח בנושא עם מספר שרי ממשלה שהביעו גם הם התנגדות ל"דבר החמור הזה".

עם זאת, הדגיש רבה של ירושלים, "דבר אחד ברור - במשא ומתן יכול להיות שנעשה כאן הסדר לפי ההיגיון".

מנגד, הגאון רבי ציון בוארון יצא במתקפה חריפה על המפלגות החרדיות. "לצערנו המפלגות החרדיות באופן תמוה מעלימות עין מן הכל. ולהן הפתרונים.." אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר