סיקור "אסון 402"

אבי בניהו: מבחינת התקשורת, לנספים החרדים אין פנים

אבי בניהו, דובר צה"ל ומפקד גל"צ לשעבר, טוען כי התקשורת החילונית לא מתייחסת לנספים החרדים כראוי: "אם היה מדובר בתושבי ת"א התקשורת הייתה מספקת תמונות וסיפורים" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
"אסון 402" (צילום: פלאש 90)

אבי בניהו, דובר צה"ל ומפקד גל"צ לשעבר, טוען כי התקשורת החילונית עדיין לא מתייחסת כראוי לנספים חרדים או ערבים וכי הוא מקווה שהדבר ישתנה.

בטורו בעיתון "מעריב" כותב בניהו: "מנהג היה לי כמפקד גלי צה"ל במשך שנים: בכל עת שהתרחשה תאונת דרכים שהיו מעורבים בה הרוגים ערבים או חרדים, הייתי "מסייע" לדסק החדשות שלא להוריד את התאונה מהכותרות במשך שעות".

לדבריו, "התקשורת נוהגת עדיין למרבה הצער כאילו לאזרחים הערבים או החרדים הנספים בתאונות אין פנים, אין שמות ואין סיפור. אני מקווה שזה משתנה. האתגר - בידי העורכים".

אבי בניהו (Yossi Zeliger/Flash90)

בניהו תקף את מודעת האבל של "אגד" בה לא הוזכרו שמות ההרוגים בתאונה הקשה בכביש 1: "לכן, המודעה שפרסמה אגד השבוע בעיתונות החרדית על ההשתתפות בצער המשפחות על "ששת ההרוגים" בתאונה (שככל הנראה גרם לה נהג אוטובוס מועד), היא לא פחות ממקוממת ובלתי נסבלת.

"אסור להשוות, אבל אילו היה מדובר חלילה בתושבי תל אביב, נתניה או קיבוץ בגליל, היינו מקבלים את שמותיהם ושמות משפחותיהם, וגם התקשורת הייתה מספקת יותר תמונות וסיפורי חיים".

לסיום כותב בניהו: "היום, כשנעשים מאמצים לקרב לבבות ולצמצם בורות ופערים, יש לתקשורת תפקיד מרכזי בכך. גם בשעת שמחה וגם בשעת צער וכאב. לכל איש יש שם, לכל אחד יש פנים וחיוך, משפחה מתאבלת וסיפור משלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר