הצעת חוק: חילוני? תוכל לסרב לעבוד בשבת

ח"כ עליזה לביא יזמה הצעת חוק לפיה גם אדם חילוני יוכל לסרב לעבוד בשבת, ללא שיסתכן בפיטורין, זאת ללא צורך להגיש תצהיר על מידת הדתיות שלו. על החוק חתמו גם ח"כים מהקואליציה (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

המאבק על השבת: על רקע המאבק סביב "חוק השבת", הושגה הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה על חוק שיתיר לחילונים לסרב לעבוד בשבת

הבוקר ידונו חברי ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק שהוגשה ע״י ח״כ עליזה לביא מסיעת יש עתיד, הדורשת לאפשר גם לחילונים ושומרי מסורת שלא לעבוד בשבת מבלי שיסתכנו חלילה בפיטורין.

על פי החוק כיום יכול המעסיק לדרוש מעובד, המבקש שלא לעבוד ביום המנוחה, להגיש תצהיר המבסס את הכרתו הדתית ואת קיום מצוות דתו מה שגורם שרק אנשים דתיים מסוגלים לעמוד בלשון החוק ולפיכך רשאים שלא לעבוד בשבת ללא סיכון של פיטורין ממקום העבודה.

לטענת ח"כ עליזה לביא, החוק כפי שהינו כיום סותר את עיקרון חופש הדת והמצפון, וסותר את חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, הקובע כי אין להפלות עובד בשל תפיסתו הדתית ועל כן יש לשנותו.

"אין סיבה שכולם לא יוכלו להנות מחופש ביום המנוחה ללא חשש מפיטורים על ידי המעסיק", אמרה לביא.

יצויין כי למרות העובדה ש'המרכז הרפורמי לדת ומדינה' ניסח ועומד מאחורי הצעת החוק החדשה של ח״כ לביא, הרי שבפועל מסתמנת הסכמה נדירה בין הקואליציה לאופוזיציה בתמיכה בחוק החדש.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה כאחד, בהם ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וח"כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו).

מנגד גורם פוליטי תקף בשיחה לעיתון הארץ את ההצעה החדשה וטען כי "הצעת החוק היא ניסיון נוסף של יאיר לפיד, ראש מפלגתה של לביא, להתקרב לח"כים החרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר