כחלון יוזם: הורדת מחירי המזון לפני החגים

שר האוצר משה כחלון יזם תכנית חדשה להוזלה משמעותית בשורת מוצרי מזון לפני החגים. כחלק מהתוכנית יפחתו ויוסרו מכסים שונים. בפנים: רשימת מוצרי המזון שיוזלו המלאה (כלכלה, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרק ישראל סלם - פלאש90)

החגים יהיו זולים יותר: שר האוצר משה כחלון יוזם הורדת מחירים, למוצרים אותם רוכשים לחגים כבר בימים הקרובים כחלק מתוכנית כלכלית חדשה שגובשה במשרד האוצר.

המוצרים המדוברים הם בשר טרי, בשר כבש מיובא, דגים המגודלים בישראל, שמן זית, רסק עגבניות, ירקות טריים וקפואים, גבינות קשות וחמאה.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", בין השאר יוגדלו המכסות הפטורות ממכס של בשר טרי ובשר כבש, יופחתו ב־50% המכסים על דגים, יוגדלו המכסות הפטורות ממכס על שמן זית וייקבעו מכסות פטורות ממכס לרסק עגבניות. תוגדל גם המכסה הפטורה ממכס לירקות קפואים, לגבינות הקשות והחמאה.

שר האוצר הורה על ביצוע הצעדים באופן מיידי, כדי להביא להורדת יוקר המחיה בישראל. לדבריו, מהלכים אלו יביאו את השוק לתחרות והתוצאה היא הורדת מחירים משמעותית, שבחלק מהמוצרים עשויה להגיע לעשרות אחוזים.

תוכנית זו יצאה אל הפועל לאחר שבחגי שתשרי עלו מחירי המוצרים באופן משמעותי, מה שהקשה על משפחות נזקקות וקשות יום לקנות את כל המוצרים לחג מבלי לקחת הלוואות.

עיקר הסיוע בתכנית החדשה צפוי להיות לשכבות החלשות ולמעמד הביניים, הצורכים יותר מזון מהעשירונים העליונים. כבר בימים הקרובים צפוי שר האוצר לחתום על הצווים החדשים השונים, שיביאו להסרת המכסים לאלתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר