"ויכוח סרק"

נתניהו מגבה את הרמטכ"ל אייזנקוט: "ניגוח פוליטי"

אחרי שתיקה ארוכה, ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה הבוקר בפתח ישיבת הממשלה את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: "אמר את המובן מאליו, ממילא כך צה"ל וכוחות הביטחון נוהגים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמית שאבי, פול פלאש90)

אחרי שתיקה ארוכה, מגבה הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, לאחר דבריו על מדיניות ניטרול מחבלים, כשאמר "אני לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים, צה"ל לא פועל לפי סיסמאות כמו 'הקם להורגך השכם להורגו'".

בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו: "בשבוע שעבר התנהל ויכוח סביב דבריו של הרמטכ"ל. זה היה ויכוח סרק. הרמטכ"ל אמר את המובן מאליו, וממילא צה"ל וכוחות הביטחון נוהגים כך.

"כל הדברים שנאמרו אחר כך, נאמרו או בחוסר הבנה, או מרצון לניגוח פוליטי. אלה גם אלה פסולים. צריך לשים את העניין הזה בצד ולעבור הלאה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בישיבה הזו".

לדבריו: "הממשלה תשמע היום סקירה ביטחונית מהרמטכ"ל על המצב באזור. האתגרים והאיומים הולכים וגדלים, ואנחנו נערכים בהתאם. מדיניות הממשלה היא לפעול בתקיפות, גם בהגנה וגם בהתקפה.

"גם בהגנה על הגבולות, גם בפעולה בתוך הגבולות וגם בפעולה מעבר לגבולות. זוהי הסיבה שיחסית למדינות אחרות באזור, מצבה של מדינת ישראל איתן, ונדאג שהוא ימשיך להיות כך".

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי גיבה גם הוא את הרמטכ"ל ודבריו, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אני רואה את הרמטכ"ל אייזנקוט בישיבות הקבינט ובפורומים סגורים: הוא רמטכ"ל מצויין, ישר, אמיץ, שמפקד על הצבא ביד רמה 'אַל תִּירָא וְאַל תֵּחָת'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר