"חוק השבת" לא יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה

ועדת השרים לענייני חקיקה הייתה אמורה לדון היום ב"חוק השבת", המאפשר גם לחילונים לסרב לעבוד בשבת, אלא שלבקשת נתניהו, ח"כ מיקי זוהר משך את ההצעה בכדי להגיע להסכמות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

ועדת שרים לענייני חקיקה הייתה אמורה לדון הבוקר (ראשון), בחוק השבת האוסר חיוב עבודה בשבת, ומאפשר גם לחילונים לסרב לעבוד בשבת, של ח"כ מיקי מכלוף זוהר ועליזה לביא, אך ברגע האחרון זוהר ביקש לדחות את הדיון לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי להגיע להסכמות עם חברי הקואליציה.

על פי ההצעת החוק החדשה: "יתאפשר לכל עובד ועובדת לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי הקבוע בחוק, ולא רק למי שמקפיד על שמירת מצוות שבת וכשרות כהלכתן. וזאת, בלי להסתכן בפיטורין או באי קבלה לעבודה.

"הצעת החוק מבקשת לבטל דרישות אלה, ומאפשרת לכל עובד לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, ולגבי יהודי - לסרב לעבוד בשבת, אף אם הוא יהודי מסורתי שאינו מקיים את השבת כהלכתה, אך הערך של אי עבודה בשבת חשוב לו".

ח"כ מיקי זוהר אמר היום: "בכוונתי לפעול בכל כוחי על מנת למצוא דרך להגיע להסכמות מול משרדי הממשלה והשרים בוועדה. מדובר בתיקון היסטורי שיאפשר לכל אזרח במדינתנו היהודית והדמוקרטית לנוח ביום המנוחה השבועי של מדינת ישראל שהוא יום השבת. המצב הקיים לפיו עובדים שאינם מצהירים על עצמם כדתיים מחוייבים לעבוד בשבת הוא אבסורד שחובה עלינו לתקנו.

"הצעת החוק הזו היא עוד צעד חשוב שאני מקדם בדרך לקיבוע הערך של יום המנוחה השבועי. הצעת החוק הזו תוכל להוות מסר חשוב לחובבי השופינג בשבת שלעיתים שוכחים שמאחורי כל נעל או בגד שהם קונים, ישנו עובד או עובדת שנאלצו לעבוד בשבת ולמכור להם מחשש שיפוטרו.

"אני סבור שהצעת החוק הזו תשים סוף לעבדות המודרנית ותאפשר לכל עובד באשר הוא יום מנוחה שבועי", דברי זוהר.

יצוין, כי על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר