מיוחד

ה"ממשיך" בערלוי: הבן רבי משה סופר • פרופיל

בצל האבל הכבד בחסידות ערלוי על פטירת האדמו"ר זצוק"ל, בחסידות נערכים להכתרת הממשיך - הרה"צ רבי משה סופר שיוכתר לאדמו"ר מערלוי • "כיכר השבת" עם פרופיל ראשוני ומיוחד (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הממשיך רבי משה סופר מערלוי (באדיבות המצלם)

ה"ממשיך" בערלוי: בצל האבל הכבד בחסידות ערלוי על פטירת האדמו"ר זצוק"ל, בחסידות כבר נערכים להכתרת ממשיך דרכו של אביו, הרה"צ רבי משה סופר שיוכתר לאדמו"ר מערלוי, והוא בשנות ה-70 לחייו.

"כיכר השבת" בפרופיל ראשוני ומיוחד.

עוד בימי בחרותו ניכר רבי משה הבן הבכור כי עדיו לגדולות. הוא היה ידוע בהתמדתו ובצידקותו, כאשר היה לומד במשך שעות רבות ברציפות לצד עבודת התפילה המיוחדת ויראת השמיים הטהורה.

לאחר נישואיו לבתו של הרבי מסטאניסלב המתגורר בלונדון למד מספר שנים בכולל של החסידות ועד מהרה מונה לרבה של הקהילה בבני ברק.

בעיר בני ברק קנה לעצמו רבי משה שם של מנהיג קהילה כאשר מידותיו התרומיות בלטו לעין כל. כל יום כבר בשעה 4:00 לפנות בוקר היה ניתן לראות את רבי משה בהיכל בית המדרש כשהוא יושב ולומד בשקיעות נדירה וצולל לעומקה של הלכה.

הממשיך רבי משה סופר עם אביו האדמו"ר זצוק"ל

לאחר מספר שנים עבר הרבי הטרי להתגורר בעיר לונדון ליד חותנו הדגול שם כיהן כרב קהילת ערלוי וגם שם המשיך בהרבצת תורה ובפעילויות החסד למען הנזקקים.

כשאביו נחלש בשנת תש"ע לאחר האירוע המוחי שעבר (בשוויץ) נקרא רבי משה על ידי האדמו"ר זצ"ל לשוב לישראל על מנת לעמוד לימינו ולסייע בעבודת הקודש. בכך הוכתר רבי משה כממשיך שמונה בפועל על ידי אביו.

רבי משה כיהן כאב"ד הקהילה ורבות מהשאלות הסבוכות שלח אליו אביו שידון בהם ואז היה מעלה את הלבטים לפני אביו שקיבל את ההכרעה הסופית.

בכך זכה רבי משה האדמו"ר לשימושה גדול יותר מלימודה כאשר לצד עמקותו ולמדנותו זכה לשהות לצד אביו ולסייע בהכרעות הקשות.

בשנים האחרונות אף סייע ממש בעבודת הקודש כאשר האדמו"ר זצ"ל נחלש וקשה היה לו לערוך את הטישים או אז מינה את בנו לקיים את הבאטעס בהם השתתפו החסידים וקנו מלוא חופנים קדושה והתעלות רוחנית.

הממשיך רבי משה סופר מערלוי

תלמידיו מספרים על אישיות מיוחדת. "לצד פרישותו וגדלותו העצומה בתורה, האדמו"ר החדש ידוע בלבביות המתפרצת שלו. הוא מאיר פנים לכל אדם, מתייחס בנועם וברוגע ואפשר לומר שהוא מושלם בבין אדם לחבירו, ה'מענטשלכקייט' שלו, האנושיות שלו, זה ממש 'חד בדרא'", מתארים התלמידים בהתפעלות.

בקיאות מיוחדת יש לרבי בכל מכמני תורת החתם סופר זצ"ל שהוא נינו ומרגיש עצמו תלמידו ממש. הרבי החדש יודע בעל פה שו"תים שלמים לצד דרשותיו של מי שהיה מנהיגה הרוחני של יהדות הונגריה.

התלמידים מציינים כי גם הרבי החדש ידוע בלשונו המיוחדת ולדרשותיו התורניות יצא שם עולמי בעולם החסידות. בכל דרשה שלו מתאספים כל בני החסידות כשהדרוש כולל בתוכו פלפול תורני מעמיק, דברי אגדה ושיחות מוסר וחיזוק.

אין ספק שבתקופת כהונתו חסידות ערלוי תפרח ותשגשג ותהיה אחת ממעצמות התורה והחסד בעולם היהודי.

מי שנחשב לאיש החזק במוסדות וליד ימינו של הרבי החדש הינו בנו יחידו הרה"צ רבי שלום צבי המכהן כרב בית המדרש של ערלוי בשכונת עזרת תורה-גוש 80.

רבי שלום צבי הוא איש ספר שיודע ללמוד לצד היותו עסקן ופעיל בעניני הקהילה. לדברי גורמים בחסידות, הוא כיום המנוע של ערלוי, האיש שעל פיו יישק דבר בעניינים ציבוריים וכספיים.

הרב שלום צבי אחראי בסופו של יום על כל ענייני הכספים של המוסדות והכל עובר דרכו. אין ספק שכעת כאשר ישהה לצידו של אביו יחזק עוד יותר מעמדו והוא יהיה בפועל האיש הניצב על כל הנושאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר