גרסת עמירם בן אוליאל

הנאשם ברצח בדומא מספר על העינויים: "שמו לי שירת נשים"

"שמו שירת נשים, ביקשתי מהם לחדול, הם לא הסכימו וכשקמתי לכבות התנפלו עליי, הרביצו לי, אזקו אותי בידיים וברגליים, לחצו עליי במקומות כואבים". הנאשם ברצח בדומא משחזר את החקירה (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה נגד העינויים לצד עמירם בן אוליאל (צילום: פלאש 90 ומתוך Ynet)

עמירם בן אוליאל, הנאשם ברצח בני משפחת דוואבשה בדומא, ביצע בתקופת מעצרו שיחה מהכלא וגולל את מה שאירע מאז נעצר וההתעללויות שעבר, כדבריו, על ידי החוקרים. ההקלטות מהשיחה שביצע אוליאל נחשפו הערב (ראשון) על ידי עפר חדד בחדשות ערוץ 2.

בן אוליאל מספר בשיחה: "חקרו אותי וחקרו אותי ולא שיתפתי פעולה. עד שהם קלטו שאני משתדל לא לשמוע שירת נשים אז הם פשוט החליטו להפעיל את הרדיו... הם שמו שירת נשים, ביקשתי מהם לחדול, הם לא הסכימו וכשקמתי לכבות התנפלו עליי, הרביצו לי, אזקו אותי בידיים וברגליים, לחצו עליי במקומות כואבים".

"מכיוון שהם קלטו שהקטע של שירת נשים רגיש אצלי, הם הביאו לי חוקרת ששרה לי שירים. באיזשהו שלב כשהתכופפתי טיפה קדימה היא מצאה תירוץ לגעת בי ואמרה שהיא מפחדת מאוד על הגב שלי. היא נגעה לי בכתף כדי להרים אותי והתחלתי לצעוק עליה 'מה את נוגעת בי, תתביישי לך' וכל הזמן שמרתי על זכות השתיקה".

"אחרי שבוע חקירות או יותר הביאו אותי לאריאל ועשו לי חקירת ימ"ר. בחקירה מסרתי גרסה, אמרתי שלא עשיתי כלום. אחרי 18 ימי חקירה מתישים חקרו אותי כל הלילה, אמרו לי שכדאי שאני אדבר, ושאם אני לא אדבר אז בוא נאמר שמחר בשעה הזאת אני כבר אזמר".

הוא מספר על העינויים שעבר בחקירה: "אזקו אותי באזיק קצר מאחורי הידיים, נתנו לי סטירה, אמרו לי שאני אתחיל לדבר ושנגמר השתיקה פה. אמרו לי 'אתה פעם ראשונה בחקירת שב"כ, אתה יכול להגיד לפדרמן שיזרוק את החוברת שלו לזבל'. המשכתי לשתוק. בציניות ביקשו ממני פשוט לשבת בתנוחה שהגב 45 מעלות אחורה בערך, תנוחה בלתי אפשרית. אחרי דקה כבר נפלתי אחורה עד שהראש שלי הגיע כמעט לרצפה".

הוא ממשיך ומתאר: "כאבים מטורפים, צרחתי צרחות איומות. הם לא התייחסו, הם אמרו לי 'אתה מדבר?'. המשכתי לשתוק, לצרוח. בשלב כלשהו הרימו אותי, אחד תפס אותי מהחולצה ואמר לי 'אני הולך להיות הסיוט שלך, אנחנו נשתה לך את הדם מהאוזניים'. לא יודע מה, כל מיני איומים, כל מיני צעקות, צרחות, הכאות, סטירות. עד שמתישהו אמרתי טוב, אני אחרטט להם איזה משהו שישחררו אותי ואמרתי להם אני אדבר אני אדבר".

"הרימו אותי, אמרתי להם 'אני עשיתי את דומא'. התחלתי לחרטט להם פה, שם וזה. סיפור שלם, איך הלכתי והכנתי ותכננתי. אמרתי להם שתכננתי ונפגשתי איתו (בן אוליאל מציין את שמו של קטין שמואשם בתכנון הרצח), שעשינו תצפיות וכל מיני דברים שהבנתי מהם. הם כל הזמן רצו לדעת מי היה איתי אבל אמרתי להם 'אף אחד, אף אחד'".

הוא התייחב גם לשחזור: "לקחו אותי לכפר, איפה שהייתה ההצתה של הבית. קיצר, טיילתי שם קצת וזה. קיצר, רצו שאני אשחזר וכ"ו. כל היום אמרו לי 'מי עוד היה איתך, מי עשה איתך'. אמרתי להם שאף אחד והם לא האמינו לי".

לפי הדיווח, אשתו של בן אוליאל הציגה את ההקלטה לבית הדין לענייני עם ומדינה שפסק כי אין להחלטות בית המשפט בנושא תוקף.

בשב"כ הגיבו לדיווח ואמרו כי "מדובר בתיק תלוי ועומד בבית המשפט המתנהל בדלתיים סגורות ולפיכך מטבע הדברים והוראות החוק אין באפשרותנו להתייחס לפרטים המצוינים בפנייה ולאמיתותם. עם זאת, יצוין כי חקירתו של הנדון בוצעה על פי הוראות הדין ובפיקוח וליווי שוטף של כל הגורמים הרלוונטיים".

עו"ד יורם שפטל שהצטרף לצוות ההגנה של בן אוליאל אמר הערב כי "כתב האישום הוא תוצר של חקירה ברברית שמשלבת את השיטות של הק.ג.ב. כלומר חוסר שינה וחקירות רצופות ובלתי פוסקות מצד שני האינקוויזציה כלומר עינויים ברברים בנוסח מיטת סדום, כסא סדום, מכות, יריקות, השפלות וכיוצא באלה. כאשר ויינשטיין נתן אישור מפורש לברברזים החקירתי הזה".

עו"ד איתמר בן גביר המייצב את בן אוליאל, מסר בתגובה כי ''העדות המצמררת בקלטת בתוספת העובדה שעד לרגע זה השב"כ והפרקליטות לא מוכנים להעביר לנו את קלטות החקירה מאותן שעות וימים, מלמדים כי בן אוליאל עונה והוצאה ממנו הודא שאינה קבילה במשפט הישראלי''.

לדברי בן גביר, "זו השעה להקים ועדת חקירה שתבחן את מעשי המענים ואת מי שנתן אישור לענות. ההתעללות בבן אוליאל נמשכת ולמעשה כל עצורי הפרשה כולל אלה שאינם נאשמים באירוע בדומא באופן ישיר, ממשיכים לעבור התעללות על ידי שירות בתי הסוהר והשב"כ - הם נמצאים באגפים מופרדים, בצינוקות מבודדים מהעולם ואפילו לא מאפשרים להם לשוחח בטלפון''.

עו"ד יצחק בם שהצטרף לצוות ההגנה של בן אוליאל אומר כי "עמירם בן אוליאל הצטרף לשורה ארוכה של יהודים לאורך ההיסטוריה שתחת עינויים הודו בעלילות דם שמעניהם ייחסו להם. אני רק מקווה שבית המשפט בישראל יהיה יותר חשדני להודעה שנגבתה תחת עינויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר