כינוס חירום בחסידות

הרבי מויז'ניץ זעק לנשים: "התפקיד שלכן - לשמור על הבעלים"

נשות חסידי ויז'ניץ נקראו לכינוס חירום בראשות האדמו"ר על "פגעי הטכנולוגיה". הרבי זעק: "תפקידן של הנשים לגדל את הילדים לתורה ולהציל מהחטא. הבעלים נופלים לפצצות? תעצרו אותם" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום: א' בליק)

בבית הכנסת הגדול של חסידות ויז'ניץ בבני ברק התקיים היום (ראשון) כינוס מיוחד לאלפי נשות חסידי ויז'ניץ כנגד "פגעי הטכנולוגיה" ובענייני צניעות.

הרב שאול גרינברגר, משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ פתח את הכינוס ועורר את הנשים: "כשיש שריפה בבית לא מסתכלים על כלום. גם מרן בעל הדמשק אליעזר אמר כי כשיש שריפה בחינוך יש לעשות הכל על מנת להציל. כשיש שריפה בכלל ישראל. נשרפים נשמות של גברים, נשים וילדים אז עושים הכל בשביל להינצל".

"בגלל חשיבות העניין למרות שרצון הרבי שכלל הכינוסים בחסידות יהיו בשפת האידיש, הרי שכהוראת שעה ידבר בפני ציבור הנשים המרצה הרב צביאלי בן צור" אמר.

הרב בן צור הגדיר בית שיש בו מכשירים שאינם מאושרים כ"גוג ומגוג". "אנחנו לא מתנגדים לחלק הטכני, לא מתנגדים לאוטובוס או למכונת כביסה. אנחנו רוצים את הבידול. החילונים מקנאים בנו ושונאים אותנו בגלל שאנחנו מיוחדים. אנחנו מכורים לאתרי בידור, נמצאים בשטויות, בשאול תחתית.יש אנשים שאיבדו את הבית שלהם בגלל המכשירים הללו".

"סיפרו לי על נער חסידי שנסע בקו 402, באוטובוס של התאונה הנוראה, והוא ישב בצד שמאל ונכנס להלם. רצה להתקשר להודיע שהכל בסדר אבל לא הסכים להתקשר מטלפון שהיה לא כשר. אנחנו במלחמה וכולם צריכים להצטרף ללגיונו של מלך. אין אפור. יש שחור או לבן. אם ה׳ הוא האלוקים לכו אחריו".

לאחר מכן דיבר הרב יהושוע פינק, מרבני חסידות בעלזא, שנאם על הצורך במסירות הנפש של הנשים שתכריע את המערכה על נפש הדור הצעיר. "האשה היא העוגן של הבית, היא זו שמעצבת ובונה אותו. הבית הוא קודש קודשים".

"הרוחניות של האשה הינה בבית ועליה לפעול לשם כך. אשה שמכינה את האוכל לבעלה ולילדיה זה כמו עבודת הקורבנות. כשהיא מתלבשת בצניעות זה כמו בגדי כהונה. הבית הוא בית מקדש ולא בית מלון".

את הנאום המרכזי נשא האדמו"ר מויז'ניץ שאמר: "תודה לכל הנשים שהקדישו מזמנן, אבל צריך לדעת שעת לעשות לה' הפרו תורתיך. עוררנו הרבה בשנים האחרונות, ברוך השם יש שיפור אבל היצר הרע לא ישן".

"בתקופה האחרונה נוצרה בעייה של הכלים המחריבים, שאני מכנה אותם בשם פצצה. מי שרואה, יודע לשים לב שמדובר בפצצה שמחריבה. זה פוגע בילדים, בנות ומבוגרים. מאות בתים נפלו לטמיון בגלל הכלים המשחיתים. זה פצצה ברוחניות וגם בגשמיות. האנשים שמחזיקים בזה הם לא בגדר בני אדם, הם נהיים קהים וחסרי רגש".

"תפקידן של הנשים לגדל את הילדים לתורה ולהציל מהחטא. האשה היא עזר כנגדו של הבעל בכל ההיבטים ובכל המובנים. אם הבעל נופל לדברים שכאלו, לבאמבע'ס, לפצצות, הרי שעליה לעצור זאת. כל פעם יש נסיונות חדשים. היצר הרע לא שקט על שמריו".

"זה נסיון לכולם. לנשים ולגברים לצעירים ולנערות. הכלים הללו גורמים גם לביטול תורה וגם להרבה בעיות נוספות. המלמדים בחיידרים מספרים כי גם בדברים הכאילו מותרים גורמים לילדים ירידה בלימודים".

"אפילו אשה שיוצאת לעבוד במקום כשר ללא גברים צריכה זהירות רבה. פרנסה הקדוש ברוך הוא נותן. אם אסור, אז אסור לעבוד שם. אולי יילכו לגנוב חלילה? זה בדיוק אותו דבר. בדברים שבקדושה אין פשרות. בדיני ממונות יש פשרות. בזה אין".

האדמו"ר הקדיש חלק ממשאו לעניני הצניעות ואמר: "חייבים לעמוד על פי התקנון שנקבע בעבר. אנחנו מקשיבים לרבותינו. אשה חסידית לא צריכה ללכת לפי ה׳מאדע׳. כל האופנות לא מקובלות אצלינו".

האדמו"ר ציין כי "דיבר לפני מספר שבועות לגברים ואמר כי בחתונות של ילדים ישנם כאלו שמשקיעים הון עתק ומלבישים את כל הילדים באותו הבגד. זה גם היפך הצניעות. השמירה על הצניעות זו הנקודה המרכזית של בת ישראל".

האדמו"ר דיבר על הצורך בכיסוי מעל הפאה. "כיסוי מלא ולא כיסוי רק בשביל לצאת ידי חובה שעושה צחוק מהעניין החשוב. המטרה היא להתחזק בכל המובנים". סיים הרבי את משאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר