הרבי מערלוי זצ"ל

הנשיא ריבלין: "דמות ייחודית, אהובה ומוערכת"; הרצוג: "מנהיג בולט"

נשיא המדינה ראובן ריבלין סופד לרבי מערלוי זצ"ל ואומר כי הוא "היה דמות ייחודית, אהובה ומוערכת". יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "היה ממנהיגיה הבולטים של היהדות החרדית" (ארץ)

הנשיא ראובן ריבלין (צילום: Hadas Parush/Flash90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין הוציא הבוקר (שני) הודעת אבל מיוחדת על פטירתו של זקן האדמו"רים, יבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, כ"ק האדמו"ר מערלוי זצ"ל.

"האדמו"ר מערלוי זצ"ל, זקן האדמו"רים, היה דמות ייחודית, אהובה ומוערכת על ידי חילוניים, דתיים וחרדים", סופד נשיא המדינה. "בנועם דרכו הוא ייצג את יהדות הונגריה החסידית והמתנגדית גם יחד".

הנשיא מוסיף ואומר כי "בבית המדרש שלו, שנבנה דווקא בשכונת קטמון, יכלת להתפלל בנוסח אשכנז ובסגנון חסידי".

"פטירתו של מנהיג ציבור וראש עדה שהיה ניצול שואה ופליט שאיבד את אביו, אמו ואחיותיו במחנות העבודה והמוות, 'על מוקד קדושת השם' כלשונו, חייבת גם היא להזכיר לנו את הכבוד והדאגה לניצולי השואה ההולכים ומתמעטים ואת החובה לספר עד דור אחרון על מאורעות עמינו", אומר הנשיא ריבלין.

לסיום הוא מסר את תנחומיו "לממשיכי דרכו, משפחתו, חסידיו ואוהביו הרבים".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר 'המחנה הציוני' ח"כ יצחק הרצוג ספד לרבי מערלוי ואמר כי "יחד עם כל בית ישראל ועדת חסידי ערלוי בארץ ובתפוצות כואב אני את הסתלקותו של רבי יוחנן סופר זצוק"ל האדמו"ר מערלוי, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל".

"האדמו"ר זצוק"ל שהיה אוד מוצל מאש ולאחר שנות האימה הקים מוסדות לתפארת ועודד את צאן מרעיתו לחיי תורה ועבודה היה ממנהיגיה הבולטים של היהדות החרדית במשך עשרות שנים", ספד הרצוג.

הרצוג מוסיף ואומר כי "זכיתי באופן אישי לשעות רבות של שיחות עימו ברבות השנים ותמיד השכלתי. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר