לא שקט בירושלים

עתירה נגד ברקת: סגירת המרכולים - כפייה דתית

בעלי מרכולים בירושלים עתרו לבית המשפט המחוזי כנגד החלטת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לסגור את המרכולים בשבת וטוענים: ההחלטה הזו היא כפייה דתית ומפרה את הסטטוס קוו (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בעלי מרכולים בירושלים הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי כנגד החלטת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לסגור את המרכולים בשבת.

בעתירה טוענים העותרים כי ההחלטה מנוגדת לסטטוס קוו של עשרות שנים בעיר ולפיכך ההחלטה מהווה כפייה דתית שפוגעת באנשי עסקים.

כמו כן טוענים העותרים כי ההחלטה זו מוצגת אמנם כהחלטתו של היועץ המשפטי לעירייה, אך בפועל התקבלה על ידי ראש העירייה משיקולים זרים ולא עניינים הנוגעים בפוליטיקה, תוך פגיעה קשה בבעלי המרכולים, וחשוב מכך, לטענתם, בתושבי ירושלים והמבקרים בה.

כמו כן הם טוענים שמדובר באכיפה סלקטיבית הנעשית באזורים שאינם דתיים או חרדיים, שיש להמתין לתוצאות הדיון המתקיים בבית המשפט העליון בעתירות שהוגשו כנגד עיריית תל אביב בנושא סגירת או אי סגירת מרכולים וקיוסקים בשבתות ובחגים, ולגיבוש מסקנותיה והמלצותיה של הוועדה שהקים ראש הממשלה לבחינת הנושא.

עו"ד יוסי חביליו שהגיש את העתירה מטעם בעלי המרכולים, הסביר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו סבורים שסגירת המרכולים היא כפייה דת ופוגע בחופש הדת. מדובר במרכז העיר שאינו דתי אלא בעיקרו חילוני ומקום בילוי".

"אנחנו חושבים שההחלטה מנוגדת לפסיקת בית המשפט העליון בסוגיה של האיזון הראוי בין חופש מדת והעדר כפייה דתית לבין פגיעה ברגשות דת. בית המשפט פסק במקרים אפילו רגישים יותר כמו מכירת חזיר היא מבחן אופי השכונה שבה נמשל לא לאפשר מכירה בשכונה דתית", הוסיף.

עו"ג חביליו סבור שהיה צריך לקיים דיון בנושא במועצת העירייה. "אנחנו טוענים שהציגו את זה כהחלטה משפטית טכנית של היועץ המשפטי לעירייה אבל לדעתנו זו פיקציה וזו החלטה שנובעת משיקול פוליטי ובוודאי היה צריך לדון בזה במועצת העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר